حجت اله غلامی روز دوشنبه در حاشیه بیستمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در نشست رسانه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: از ابتدای طرح تا کنون ۲۰۵ ایستگاه کنترلی در شهرها و شهرستان‌های استان با حضور سه هزار و ۱۰۰ نفر از بخش‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، مراکز بهداشت و درمان، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در قالب سه نوبت  کنترل و غربالگری مسافران را به عهده دارند.
وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار خودرو از استان‌های  تهران، قم، فارس و چهار محال و بختیاری در روزهای گذشته برگشت داده شدند و همچنین از زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۴۳۶ خودرو جریمه پنج میلیون ریالی دریافت و ۱۳ خودرو متوقف و به توفقگاه منتقل شد.
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: از اجرای طرح زوج و فرد از ۲۸ اسفند تا کنون ۷۵ هزار خودرو اعمال قانون شده است.
به گفته وی ایستگاه کنترلی در ۲۰۰ نقطه شهرهای فردا و پس فردا مستقر و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهند کرد.
غلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه  همه پارک‌ها توسط ۱۰۸ شهرداری بسته شد و هیچگونه امکانی برای استفاده از مجموعه‌های تفریحی نیست، اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته و  ممنوعیت تردد برای خودروها اعمال می‌شود.
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه همکاری مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خوب بوده است، افزود: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته ۷۵ درصد مردم شعار درخانه ماندن را محقق کردند و انتظار دارند با متخلفان نیز برخورد مناسب صورت گیرد.
وی تصریح کرد: تمهیداتی برای عبور و مرور افراد دارای مشاغل اضطراری صورت گرفته و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی، نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی با کارت شناسایی، همچنین کارکنان شرکت های آب و برق، خدمات صنایع ملی، خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری ها و شهرداری ها با دریافت مجوز از فرمانداری‌ها می‌توانند تردد داشته باشند.
غلامی ادامه داد: اصنافی که مسوول توزیع و عرضه مایحتاج هستند، تاکسی‌ها و خودروهای اینترنتی و کلیه کسانی که خدمات اینترنتی ارائه می‌کنند با دریافت نامه و همچنین موارد خاص مثل فوتی‌ها و  بیماران با تشخیص پلیس می‌توانند عبور و مرور داشته‌ باشند.
 وی افزود: همچنین جریمه‌های افرادی که طی روزهای گذشته در سطح شهر حضور داشتند و جریمه شده‌اند با تایید علوم پزشکی و استانداری از سیستم سامانه حذف خواهند کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه یازدهم فروردین امسال اعلام کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲ هزار و ۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر  دست‌کم ۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌های مرجع مقابله با کرونا و بخش‌های کرونای سایر بیمارستان‌های استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، اظهارداشت: ۱۷۶ تَن از این بیماران در شرایط سخت بسر می برند و در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

آرش نجیمی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۱۵ تَن ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.