حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار ضعیف از روی استان اصفهان طی امروز تا اواخر هفته است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان اصفهان افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و برای امروز در نواحی غربی و شرقی و تا حدی شمالی استان رگبار بهاری پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا در استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: با توجه به ادامه و تشدید فعالیت سامانه بارشی را در اصفهان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را شاهد هستیم که درمناطق مستعد بارش تگرگ و وقوع صاعقه را به ویژه در مناطق شرق و شمال شرق استان به همراه خواهد داشت.

هشدار در ارتباط با وقوع روان آب و سیلاب محلی

وی اضافه کرد: بر این اساس در ارتباط با گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، وقوع روان آب و سیلاب محلی از روز گذشته تا پایان امروز هشدارهای لازم داده شده است.

علی عسگریان با اشاره به اینکه از امروز شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع طوفان لحظه ای در استان اصفهان هستیم و شدت وزش باد در نیمه شمالی استان و مناطق باد خیز خواهد بود، گفت: بر این اساس احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و آسیب به سازه های ساختمانی موقتی وجود دارد.

میزان بارشهای ۲۴ ساعته اصفهان

وی در ارتباط با بارش‌های ۲۴ ساعته اصفهان نیز تاکید کرد: در طول این مدت در سمیرم به شکل میانگین ۲۴.۱ میلی متر، شهرضا با ۷.۸ میلی متر، برزک پنج میلی متر، دهاقان ۴.۶ میلی متر و ورزنه دو میلی متر، بویین میاندتش ۱.۸، خوروبیابان ۱.۳، آران و بیدگل و کب.رآباد یک و نجف آباد هشت دهم میلی متر باران باریده است.

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در شهر اصفهان تنها چهار دهم میلیمتر باران باریده است، گفت: روز دوشنبه هوای شهر اصفهان به شکل گاهی افزایش ابر وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شمود.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه هوای شهر اصفهان کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید است و روز چهارشنبه هوای اصفهان به شکل کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.