منصور شیشه‌ فروش بامداد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی موج بارش به تدریج از فردا شهرستانهای شمال و شمال شرق  کاشان، آران و بیدگل، اردستان و خور و بیابانک وارد استان خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای مقابله با سیل و حوادث احتمالی در شمال و شرق استان وجود دارد بیان کرد: این موج بارشی از عصر یکشنبه همه مناطق استان را در بر می‌گیرد و با افت دما در بیشتر مناطق اصفهان همراه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: جلسه مدیریت بحران به این منظور روز گذشته و بصورت ویدئو کنفرانس با حضور همه مدیران بحران استان برگزار و هشدارهای لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی صادر شد.

وی با تاکید بر حساس بودن شرایط فعلی براثر شیوع ویروس کرونا در استان افزود: همه اعضای دستگاههای عضو ستاد بحران موظف به استفاده از لوازم حفاظت فردی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمینه امداد و نجات هستند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: ستاد سیل در شهرداری ها و دهیاری‌های استان اصفهان هم تشکیل و اقدام‌های موثری در راستای پیشگیری انجام شد و بازبینی و بازگشایی مسیر رودخانه و پیش بینی تجهیزات لازم برای کنترل سیل از دیگر وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان است که به آنها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اداره راه و بنیاد مسکن موظف به بررسی وضعیت پل‌های موجود در مناطق شهری و روستایی و محورهای جاده‌ای استان شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۳۵۴ اکیپ امدادی در مناطق مختلف استان حضور دارند اضافه کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، ایستگاه های پایش سلامت هم در ۹ ایستگاه ورودی اصلی و ۷۰ ایستگاه فرعی مستقر هستند و سلامت افراد در ورودی‌های استان با هدف جلوگیری از انتقال این بیماری کنترل می شود.  

وی اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری مزبور یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن است.

شیشه فروش از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری به خارج و داخل استان و حضور غیرضروری در مکان های عمومی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها نظارت لازم را بر اجرای دقیق مصوبات این ستاد دارند گفت: با هدف کاهش تردد و با توجه به ضرورت کاهش تراکم جمعیتی طرح زوج و فرد از ساعت هشت صبح تا ۲۴ در کلانشهر اصفهان اجرایی شد و اتوبوسرانی هم با ۲۰ درصد از ظرفیت خود مشغول به فعالیت است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اخطاریه‌ای  نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش شدید باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال وقوع سیلاب محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، در روزهای آینده در این منطقه هشدار داد.

بر اساس این اخطاریه جوی با تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه سوم فروردین سال آینده بارش شدید باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، مناطق مختلف استان را در بر می‌گیرد که تا دوشنبه چهارم فروردین ادامه خواهد داشت.

اثر این مخاطره،  وقوع سیلاب محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده‌ای و اختلال در محورهای مواصلاتی، بارش در نواحی شمال شرق و همجوار با استان سمنان حداکثر بین ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر خواهد رسید و این بارش‌ها بیشتر برای مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان پیش‌بینی شده است.

هواشناسی اصفهان با صدور این اخطاریه،  توصیه‌هایی مانند مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانهها و مسیل‌ها و اجتناب از سفرهای غیر ضروری را به مردم گوشزد کرد.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان در آخرین روز سال ۹۸ به یکهزار و ۶۴۶ تَن رسید و این خطه، رتبه دوم کشوری را پس از تهران در این زمینه دارد.

در مجموع با احتساب موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا، بیشترین تعداد مبتلایان به ترتیب در استان تهران با چهار هزار و ۳۹۷، اصفهان یکهزار و ۶۴۶ و مازندران یکهزار و ۵۵۲ تَن هستند.

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.