سید رضا اخروی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: وضعیت فعلی به‌گونه‌ای است که همگان باید با همکاری و همیاری یکدیگر برای مهار کرونا سهیم باشند و در این ارتباط نقش هیات‌های مذهبی در قالب کمک‌های مالی و غیرمالی به همنوعان و نیازمندان و تشویق اطرافیان برای ماندن در خانه است.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به خانواده‌های ضعیف، کمک در تولید لوازم بهداشتی، دلجویی غیر حضوری و تلفنی از بیماران و یا خانواده‌ای که عضوی را از دست داده‌اند، اهدای کمک‌های مالی و غیرمالی به تهیدستان، تشویق همگان برای ماندن در خانه و بسیاری امور خیر دیگر می‌تواند نقش ویژه ای برای گذر از شرایط حادی که در آن بسر می‌بریم باشد.

عضو شورای هیات‌های مذهبی استان اصفهان با اشاره به اینکه هیچ مراسم مذهبی در این خطه برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: توجه و عمل به گفته‌ها و هشدارهای مسوولان پزشکی و بهداشتی استان و کشور ضروری و لازم است و هیات‌های مذهبی استان نیز در همین ارتباط برپایی هرگونه جلسه یا تجمعی را متوقف کرده‌اند.

اخروی هماهنگی هیات‌های مذهبی با دیگر اقشار جامعه را ضروری خواند و تصریح کرد: چهره‌های شاخص مذهبی نفوذ خوبی در بین دوستان و آشنایان خود دارند و به‌وسیله همین توانایی، باید دیگران را برای توجه به نکات بهداشتی و پزشکی که مسوولان ارایه می‌کنند ترغیب کنند.

وی توجه بیشتر به حاشیه‌نشینان در اصفهان و دیگر شهرستان‌ها را خواستار شد و افزود: کمک‌های مالی و غیرمالی در این ایام به افرادی که در مناطق کم برخوردار زندگی می‌کنند راهی مناسب برای جلوگیری از شیوع بیماری است.

در استان افزون بر پنج هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی وجود دارد که یک هزار و ۴۰۰ هیات از رقم یاد شده مربوط به اصفهان است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان، ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ (کروناویروس جدید) در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر رسید.
از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری در کشور به ۸۵۳ نفر رسید.

شمار کل مبتلایان به این ویروس در استان اصفهان یک هزار و ۳۰۱ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.