محمدمسعود چایچی روز دوشنبه در این زمینه اظهارداشت: امسال با برنامه‌ریزی‌های ویژه و آماده‌باش کامل با استقرار تیم‌های  عملیاتی، آماده ارایه خدمات ایمنی و امدادرسانی در حوادث احتمالی شب آخرین چهارشنبه سال هستیم تا به خوبی و به هنگام بتوانیم به یاری شهروندان بشتابیم.

وی افزود: در این راستا همه نیروی عملیاتی سازمان  همراه با تجهیزات کامل مستقر در ایستگاه‌های پنجگانه و محل‌هایی برای استقرار در سطح شهر به صورت تیم‌های مختلف از جمله خودرویی و موتوری آماده امدادرسانی و انجام ماموریت‌های احتمالی در برخورد با حوادث خواهند بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با تاکید ویژه بر ماندن در خانه در این شرایط خاص برای جلوگیری انتشار ویروس کرونا و مهار این بیماری و رعایت موارد اتخاذ شده مدیدیرت بحران، از  والدین  خواست تا موارد فوق را کنترل کنند چرا که در کاهش حوادث شب چهارشنبه پایان سال نقش موثری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به آمار و گزارش‌های حوادث اعلام شده در سال گذشته، بیشتر آتش‌سوزی‌های این مناسبت ناشی از آتش زدن ضایعات بوده است.

چایچی، نقش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای ایمنی شهروندان را از جمله اقدام‌های صورت گرفته برشمرد و گفت: با توجه به شرایط خاص اسفندماه، چاپ و توزیع سه هزار نسخه پوستر در بهمن‌ماه، نصب تابلوهای هشداردهنده نکات ایمنی در معابر شهری و انتشار توصیه‌های ایمنی در رسانه‌ها و فضای مجازی از جمله برنامه‌ها برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری امسال بود.

وی در ادامه به پنج ایستگاه آتش‌نشانی با ۲۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین اشاره و ابراز امیدواری کرد: امسال با هوشیاری و همکاری شهروندان و خانواده‌ها شب چهارشنبه پایان سال را همراه با نیروهای امدادی و انتظامی به خوبی و با حوادث کمتری پشت سربگذاریم.

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های ملی ایرانیان برای پیشواز از نوروز است که شامگاه آخرین روز سه‌شنبه هر سال برگزار می‌شود.

سرودن ترانه‌ها و عبارت‌های زیبا از جمله «سرخی تو از من، زردی من از تو» به دلیل اهمیت و احترام ایرانیان به روشنایی و پاکی آتش در چهارشنبه سوری خوانده می‌شود و از آتش، سرزندگی و سلامتی طلب می‌کنند.

سال گذشته ۶ نفر در نتیجه حادثه‌های رخ داده در جریان آیین چهارشنبه سوری در کاشان آسیب دیده بودند.

کاشان با جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.