به گزارش خبرنگار مهر، کوروش محمدی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی این هفته شورای شهر اصفهان اظهار داشت: مردم اصفهان در ابتدای بروز «کرونا» بسیار خوب به توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت در این ارتباط عمل می‌کردند و باید این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه در طول هفته اخیر شاهد افزایش حضور مردم در بازارهای شب عید هستیم که باید این روند کنترل شود چرا که بیماری کرونا در اصفهان همانند برخی شهرهای کشور شیب صعودی به خود گرفته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در شرایط دیگر موافق حضور پررنگ مردم در جامعه به دلیل افزایش نشاط اجتماعی هستیم، تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی در شرایط فعلی بیش از هر چیز دیگر ضرورت دارد.

شهر اصفهان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع بیماری کرونا است

وی با بیان اینکه مسئولان نیز باید در کنار مردم تمام همت خود را برای عبور از این شرایط به کار بگیرند، تاکید کرد: شهر اصفهان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع بیماری کرونا است چراکه برخلاف بسیاری از استان‌های گردشگری تدبیری برای برای کنترل ورودی‌های استان اصفهان شاهد نیستیم.

دفن اجساد استان‌های دیگر در اصفهان، اقدامی نابخردانه در شرایط فعلی

محمدی با هشدار در این ارتباط که مهمانپذیرها در حال پذیرش بیمار از قم و کاشان هستند، تاکید کرد: متاسفانه گزارشی عجیب مبنی بر دفن اجساد بیماران مبتلا به کرونای دیگر استان‌ها در اصفهان دریافت کردیم.

وی ادامه داد: درست است که دفن این اموات به صورت استاندارد انجام می‌شود اما نکته اینجاست که بدین طریق در واقع یک خودرو کلونی از این ویروس را در شهر جابجا کند، بر این اساس نیازمند مدیریت جدی مسئولان استان در این ارتباط هستیم.

استاندار اصفهان تکلیف حفاظت از سلامتی مردم نصف جهان را تعیین کند

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تصریح بر این مطلب که استاندار اصفهان باید تکلیف مردم اصفهان را با تصمیم گیری‌های جدی مشخص کند، بیان داشت: از استاندار اصفهان می‌خواهیم که تا فرصت باقی است و امکان کنترل بیماری کرونا در شهر است تکلیف حفاظت از سلامتی مردم اصفهان را با جدیت تعیین کند.

گفتنی است برخلاف دیگر شهرهای گردشگری کشور که ممانعت از پذیرش مسافر را اعلام کرده‌اند، متاسفانه استاندار اصفهان تنها در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که «نوروز امسال اصفهان مقصد خوبی برای مسافرت نیست» و در این ارتباط به اعلام ممنوعیت‌های اسکان بسنده شده است.

این در حالی است که در بسیاری از شهرهای کشور ممنوعیت تردد اعمال شده است که این موضع گیری در کنار دیگر مواردی همچون دیر تعطیل کردن مدارس اصفهان در هفته‌های اخیر انتقادهای جدید از سوی شهروندان و مسئولان اصفهان متوجه عملکرد مدیریت استان ساخته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.