علی‌اکبر مرتضایی چهارشنبه‌شب در گفت‌وگوی زنده تلفنی ویژه برنامه رادیویی «هرخانه، یک پایگاه سلامت» از کنترل رفت و آمد افراد به شهر کاشان از فردا پنجشنبه خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در پی درخواست مردم با هدف جلوگیری از اقامت افراد شهرهای اطراف و دست‌فروشان در این منطقه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای این طرح با همکاری بسیج، سپاه و نیروی انتظامی اضافه کرد: با توجه به آموزش‌هایی که این گروه‌ها فرا گرفتند، با بهره‌گیری از دستگاه‌های تب‌سنج کنترل اولیه بر روی افراد انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن یا داشتن علایم اولیه، افراد را راهنمایی و به پزشک معرفی می‌کنند.

فرماندار ویژه کاشان ممنوع شدن فروش ماهیان زینتی را یکی دیگر از مصوبه‌های امروز ستاد مبارزه با کرونا منطقه کاشان برشمرد و تشریح کرد: چنین فضاهایی که خیس باشند، آلودگی این بیماری را به سرعت انتقال می‌دهند.

وی فروش آجیل با بسته‌بندی را از دیگر مصوبه‌های این ستاد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه احتمال اوج اصلی این بیماری در کشور و کاشان وجود دارد، نیاز به خودمراقبتی بیشتر احساس می‌شود.

مرتضایی با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز و عادت مردم برای خریدهای خاص از جمله ماهی هفت سین و آجیل، تاکید کرد: این گونه موارد بهداشتی باید در خانواده‌ها رعایت شود.

وی همچنین به اختصاص گروه‌هایی برای بازرسی و نظارت بر کار نانوایی‌های منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: به همه متصدیان نانوایی‌ها توصیه شده با خودداری از دریافت پول، از دستگاه کارتخوان بهره‌گیری کنند.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به تلاش همه مسوولان برای مراقبت بیشتر از مردم تصریح کرد: به فروشگاه‌های بزرگ شهر نیز توصیه شده است، کنترل بیشتری در ورود افراد به فروشگاه اعمال کنند تا مردم از امنیت خاطر و آرامش بیشتری برخوردار باشند.

منتخب شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از ورود روزانه یک‌هزار عدد ماسک ان ۹۵ نانو به بیمارستان‌های این منطقه خبر داد.

سید جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه این نوع ماسک از کارآیی و ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و از نظر تنفس برای فرد آسایش بهتری دارد، بیان کرد: این ماسک‌ها تا ریشه‌کن کردن بیماری کووید ۱۹ در اختیار کادر بیمارستان‌های منطقه کاشان قرار خواهد گرفت.

وی این ماسک‌ها را از جمله نیازهای ضروری پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش درمان بیمارستان‌های منطقه عنوان کرد و افزود: این اقدام بسیار مهم امروز در مذاکره‌ای با دبیر ستاد ویژه فناوری نانو کشور انجام شد.

منتخب شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ابراز امیدواری کرد: این اقدام در کاهش دغدغه کارکنان بیمارستان‌های منطقه موثر باشد تا پرستاران، پزشکاران و سایر کارکنان بخش درمان که در خط مقدم جبهه سلامت قرار دارند، برای ریشه‌کن‌ کردن این بیماری، سالم و تندرست بمانند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.