کالاهایی مانند ماسک و مواد و ژل ضد عفونی کننده از یک هفته گذشته در اصفهان نایاب شده و مردم با مراجعه به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد بهداشتی با پاسخ " موجود نیست"، مواجه می‌شوند.

رسول جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فراخوانی که از کارگاه‌های تولید نساجی و پوشاک و مواد شیمیایی و صنعتی در سطح استان اصفهان داشتیم، مقرر شد که این واحدها با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، اقدام به افزایش تولیدات خود کنند تا حجم زیادی از کالاهای مرتبط با کرونا وارد بازار شود.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های تولیدی نساجی با نظارت و هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با استفاده از پارچه های مخصوص اقدام به تولید ماسک های بهداشتی می کنند، اظهار داشت: امید است تولیدات این کارگاها، دو تا سه روز آینده در اختیار مردم قرار گیرد.

جهانگیری با اشاره به اینکه کارگاه ها و واحدهای صنفی تولیدکننده الکل و مواد ضد عفونی کننده اصفهان نیز با افزایش شیفت های کاری، تولیدات خود را افزایش دادند، خاطرنشان کرد: تعدادی از خیران صنفی نیز با خرید مقدار زیادی از این اقلام در صدد توزیع رایگان آنها در بین اقشار مختلف مردم هستند.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف اصفهان نیز حدود ۱۰۰ هزار ماسک را پیش خرید کرده است، افزود: این اقلام نیز به صورت رایگان در مناطق مختلف توزیع خواهد شد.

جهانگیری ادامه داد: بقیه اقلام مذکور تولید شده طی هماهنگی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و از طریق داروخانه ها یا سایر مبادی توزیع می شود.

رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: اقدام هایی نیز برای واردات کالاهای مذکور انجام شده و امید است چند روز آینده به وفور وارد بازار شود.

محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو  نیز روز شنبه گفت: چند ده میلیون ماسک خارجی طی امروز و یکی، دو روز آینده وارد کشور شده و به سرعت با اولویت مراکز بهداشتی- درمانی و بعد داروخانه ها در کشور توزیع و بعد از آن هم به بخش صنایع داده می شود.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا">ویروس کرونا در کشور تا روز شنبه دهم اسفند۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کردند.

از این تعداد، حدود ۳۰ نفر در استان اصفهان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.