در این مراسم با حضور علاقه مندان به ادبیات و فرهنگ، کتاب «در سطر رو به خانه مه آغاز می‌شود» گزیده‌ای از شعرهای خهریت کاونار یکی از بزرگترین شاعران هلند، کتاب «جاودانگی ناپایدار»  گزیده‌ای از شعرهای هستر کنیبه شاعر هلندی و «از کنار نگاه» گزیده‌ای از اشعار اواخرلاخ شاعر هلندی  که هر سه این کتاب‌ها توسط امیرحسین افراسیابی ترجمه شدند رونمایی شد.

این مراسم که با حضور محمدعلی موسوی فریدنی و گفتگویی از حامد قصری همراه بود، با نمایش فیلمی از افراسیابی آغاز شد و در ادامه فیلم مستند «چمدان خانه من است» ساخته حامد قصری و سلسله برنامه‌های رونمایی از آثار امیرحسین افراسیابی در تهران و اصفهان، برگزار شد.

افراسیابی، شاعر، نقاش، نویسنده، معمار و گرافیست متولد سال ۱۳۱۳ است، نخستین شعر افراسیابی نزدیک به ۵۰ سال پیش با عنوان «با جامه‌هایم...» دریکی از تأثیرگذارترین مجلات ادبی ایران بانام جُنگ ادبی اصفهان در کنار اشعار شاعرانی چون احمد شاملو، منوچهر آتشی و... و در کنار ترجمه‌ها و مقالات و داستان‌هایی از هوشنگ گلشیری، ابوالحسن نجفی، ناصر تقوایی و جلیل دوستخواه به چاپ رسید.

وی اکنون ساکن هلند است و بیش از آن که در ایران مطرح باشد در اروپا شناخته شده او به سه زبان مسلط است و شعرهایش به زبان‌های مختلف ترجمه شده است

از جمله آثار افراسیابی می‌توان به حرفهای پاییزی، ایستگاه، عشق وقت نمی‌شناسد و خانه‌ای که خانه ما نیست اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.