ایرج موفق روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۶ هزار تُن میوه خریداری شده برای کنترل بازار شب عید، چهار هزار تُن آن پرتقال و ۲ هزار تُن سیب است.

وی بیان کرد: طبق سال‌های گذشته تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام و ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه مورد نیاز شب عید ذخیره شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان‌اینکه سیب و پرتقال ویژه نوروز ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: قیمت نهایی میوه شب عید هنوز مشخص نشده است و این قیمت‌گذاری بر اساس شرایط بازار، کیفیت و نوع میوه تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع میوه شب عید با هدف کنترل فراوانی میوه و تنظیم بازار انجام می‌شود، افزود: توزیع این میوه‌ها طبق معمول سال‌های گذشته از دهه سوم اسفند در نقاط مختلف استان آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

موفق با اشاره به اینکه میوه‌ها در سبدهای ۶ تا ۹ کیلوگرمی و با کیفیت بسیار خوب آماده عرضه شده است، خاطرنشان کرد: توزیع میوه در شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداری و اداره‌های صنعت معدن و تجارت آن منطقه انجام می‌شود.

به گفته وی، ۶۰ تا ۸۰ سایت در کلانشهر اصفهان برای توزیع میوه نوروز درنظر گرفته شده و امکان افزایش آن وجود دارد و بجز شرکت تعاونی های مصرف کارمندان ۲۰ سایت دیگر هم اضافه خواهد شد.

موفق با بیان اینکه سهمیه میوه ایام عید منطبق با نیاز مردم است و در صورت تقاضای بیشتر، امکان تهیه و عرضه میوه وجود دارد، اضافه کرد: توزیع این میوه‌ها با قیمت مُصوب و یکسان، نقش مهمی در کاهش و تعادل قیمت سایر میوه‌ها خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنار اصناف و دستگاه‌های نظارتی کنترل خود را با جدیت بر بازار و قیمت‌ها اعمال می‌کند و با تخلفات بشدت برخورد خواهد کرد.

نوروز سال جاری نیز بیش از پنج هزار تُن میوه مورد نیاز شب عید شامل سه هزار تُن پرتقال و ۲ هزار تُن سیب درختی در استان اصفهان توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.