علی‌اکبر مرتضایی روز دوشنبه در جمع بازرسان حوزه انتخابیه کاشان، به ماده ۲۵ قانون انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: بازرسان با انگیزه‌، امانتداری، بی‌طرفی و آگاهی به قوانین باید نمایندگان فرماندار را برای انجام درست وظایف یاری کنند.

وی بیان کرد: انتخابات و فلسفه آزادی در تصمیم‌گیری برای تعیین سرنوشت یکی از نعمت‌هایی است که به انسان اعطا شده و در حوزه سیاسی هم توسعه هر کشوری به انتخابات و نحوه برگزاری آن بستگی دارد.

فرماندار ویژه کاشان افزود: در گام دوم انقلاب برای ادامه راه از سوی نظام به وفاق و همدلی اشاره شده است که این جز با حضور مردم از جمله مشارکت در انتخابات امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: فرآیند انتخابات البته تا این مرحله بدون تنش خاصی پیش رفته و تلاش کردیم با مرور قانون انتخابات بتوانیم آن را دقیق به اجرا بگذاریم.

مرتضایی با اشاره به تشکیل تیم‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و برگزاری نشست مشترک شورای تامین با شهرستان‌های آران‌وبیدگل و نطنز اضافه کرد: تلاش شد با بررسی شعبه‌ها و تجهیز آنها، رسیدگی به تخلف‌های احتمالی، برگزاری نشست‌های آموزشی برای همه رده‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی لازم، آمادگی کامل برای جمعه آینده ایجاد شود.

وی در ادامه تشریح کرد: ۷۵ نفر برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه نام‌نویسی کرده بودند که در زمان حاضر ۲۸ نفر نامزد تایید صلاحیت شده باهم رقابت می‌کنند.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: چهار نفر از نامزدها خانم و ۲ نفر روحانی هستند و از نظر مدرک تحصیلی نیز ۲ نفر دکترا، ۲ نفر مدرک حوزوی و سایرین مدرک کارشناسی دارند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به نیمی از جمعیت حوزه انتخابیه واجد شرایط رای دادن هستند، بیان کرد: انتخابات در ۱۰۳ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل برگزار خواهد شد و پنج‌هزار و ۲۰۰ نفر در این زمینه همکاری خواهند داشت.

معاون فرماندار و رییس هیات بازرسی انتخابات کاشان نیز گفت: ۲۳۳ صندوق رای‌گیری در این حوزه داریم و ۱۱۲ نفر کار بازرسی را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام خواهند داد.

مسعود خاندایی با اشاره به ۲۱۵ صندوق ثابت و ۳۱ صندوق سیار افزود: بخش قمصر با ۱۳ صندوق رای بخشی از حوزه انتخابیه نطنز است اما کار بازرسی آن بر عهده شهرستان کاشان قرار دارد.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین بازرس منطقه ۶۹ سال و کوچک‌ترین آنها ۲۳ سال سن دارد و با برگزاری دوره‌های کشوری استانی و شهرستانی، آموزش‌های مرتبط ارایه شده است و امیدواریم با عملکرد مناسب بهترین رتبه را در بحث بازرسی به دست آوریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با تاکید بر مرور قوانین انتخابات یادآور شد: بازرسان ویژه‌ای هم از سوی استان برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات در شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند و به صورت محسوس و نامحسوس در روز انتخابات به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

نشست آموزشی و توجیهی بازرسان این حوزه انتخابیه با حضور ایوب درویشی، معاون استاندار و رییس هیات بازرسی انتخابات استان اصفهان برگزار شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان با حضور ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در سه هزار شعبه رای‌گیری برگزار می‌شود.

استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر در مجموع ۲۰ نماینده (از جمله یک نماینده حوزه انتخابیه کاشان و آران‌وبیدگل) در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.