ایوب درویشی روز دوشنبه در نشست آموزشی اعضای هیات بازرسی حوزه انتخابیه کاشان بیان کرد: یاد دوران پیروزی انقلاب به عنوان چراغ راه کشور را باید همواره گرامی داشته و دستاورد گران‌سنگ آن همواره تبیین شود زیرا همین امر الهام‌بخش حرکت رو به جلوی مردم و کشور بوده است.

وی افزود: پیش‌تر حاکمیت فردمحور بر جامعه حاکم بود و از این رو شعارها و جهت پیکان به سمت طاغوت و شاه، به عنوان نماد آن قرار داشت که نشان می‌دهد مردم ما خواهان حاکمیت واقعی بر سرنوشت خود بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به تاکید امام راحل مبنی بر برگزاری انتخابات حتی در شرایط ناگواری مانند جنگ و دفاع که برای هر کشوری مهم است، اضافه کرد: نتیجه آن اندیشه و حاکمیت، همین انتخابات پیش‌رو و استقرار نهاد انتخابات در ساختار سیاسی کشور است.

وی مشارکت در انتخابات به هر شکلی از رای‌دادن گرفته تا نامزدی و نظارت را کاری ارزشمند برشمرد و تاکید کرد: انتخابات دستاورد کمی نیست و این پیام را دارد که در هر حالتی باید صندوق رای و نهاد انتخابات را گرامی بداریم و همگان وظیفه حفظ و حراست از آن را برعهده دارند.

درویشی با اشاره به برخی شبهه‌افکنی‌ها تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت از یکدیگر جداشدنی نیستند، پایه‌های نظام بر رای مردم استوار است و سرمایه و تکیه‌گاهی بالاتر از مردم برای نظام وجود ندارد.

وی افزود: حضور مردم به معنای دل‌بستگی و مشروعیت بخشیدن به نظام است و بنا بر تجربه بشری در مشارکت حداکثری احتمال خطا کم‌تر می‌شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان اصفهان ادامه داد: میزان حضور مردم البته به مسایل گوناگونی بستگی دارد و باید آسیب‌شناسی شود اما وظیفه ما در اجرا و نظارت فراهم کردن شرایط برای حضور حداکثری است.

وی یادآور شد: تاکنون نیز البته مردم حضور خوبی داشتند و دست‌اندرکاران از جمله معتمدین از میان خود مردم انتخاب شدند.

درویشی اظهار داشت: نمی‌شود به مردم گفت که تنها پای صندوق رای بیایید و ما هر کاری دوست داشتیم، انجام دهیم؛ برخی موانع خودساخته و گره‌ها برای حضور حداکثری باید برطرف شود تا با انگیزه و حضور موثر در این رویداد مهم سیاسی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به نقش تبلیغات در حضور مردم پای صندوق‌های رای اضافه کرد: چنان که رهبر انقلاب نیز پیش‌تر تاکید داشتند، انتخابات و رای مردم حق‌الناس است و همه باید از آن صیانت کنند و برای هر گونه نادیده گرفتن یا کم‌رنگ جلوه دادن رای‌ها باید در پیشگاه الهی نیز پاسخگو باشیم.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان اصفهان بیان کرد: دست بردن در رای مردم در واقع تجاوز و دستبرد به اندیشه جامعه است و جرم سنگین‌تر از هر دزدی به شمار می‌رود و امام (ره) نیز با این نگاه فرمودند که مجلس عصاره فضایل ملت است.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور در نتیجه ضعف قانون یا ازدیاد قوانین افزود: یک مجلس قوی متشکل از بهترین‌های جامعه و مبتنی بر رای مردم است که می‌تواند در راس امور قرار بگیرد و بهترین قوانین را وضع کند.

درویشی تشریح کرد: مجلسی که شکل‌گیری آن هزینه قابل توجهی دارد، باید در آن توسعه کشور رقم بخورد و بهترین راه سنجش عملکرد نمایندگان برای مردم به جای وعده‌های عمرانی و دخالت در حوزه اجرایی، می‌تواند بررسی میزان اثرگذاری آنها در تصویب قوانین خوب باشد.  

وی با تاکید بر اینکه محدود کردن انتخاب مردم کمکی به تحقق این شرایط نمی‌کند، اضافه کرد: با جود انبوه اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، ابزار خوبی در اختیار مردم برای بررسی و انتخاب مناسب قرار دارد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان اصفهان ادامه داد: از حضور حداکثری مردم نه تنها ضرر نمی‌کنیم، بلکه مقبولیت نظام بالا می‌رود و سود خواهیم کرد چرا که این حضور تودهنی به دشمنان است.

وی با بیان اینکه هر شخصی انتخاب شود مورد احترام خواهد بود، یادآور شد: برگزاری انتخابات بخش‌های مختلفی دارد که در یک تعامل و مناسبات درست می‌توانند رویدادی خوب را رقم بزنند و البته قانون انتخابات تکلیف همه را مشخص کرده است.

انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان با حضور ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در سه هزار شعبه رای‌گیری روز جمعه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر (با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران) در مجموع ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری حوزه انتخابیه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.