حجت الاسلام و المسلمین رسول مظاهری روز دوشنبه در نشستی خبری با عنوان "جایگاه مجلس در نظام ولایی"، افزود: صرف داشتن قانون خوب کاری پیش نمی‌برد و لذا برای پیشبرد این قانون‌های خوب باید نیروهای متعهد و با روحیه انقلابی داشت.
عضو هیات علمی حقوق دانشگاه اصفهان با اشاره به ۲ وظیفه قانونگذاری و نظارت نمایندگان مجلس، اضافه کرد: جوانان وظیفه دارند از بین نامزدها آنهایی که در همه عرصه‌ها پای کار هستند و می‌توانند این ۲رسالت را به خوبی ادا کنند را انتخاب کنند زیرا تحقق آیات و روایات اسلامی و تحقق قانون به افرادی چون شهید چمران و شهید سلیمانی نیاز دارد و انتخابات فرصتی برای گزینش چنین افرادی برای اجرا و قانونگذاری است.
وی اظهار کرد: چالش‌ها و ناهنجاری‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی سازمان یافته نیست بلکه موردی است و قابل برطرف شدن است که رفع آن به انسان متعهد و کارآمد نیاز دارد.
حجت الاسلام مظاهری تاکید کرد: باید برای نسل جوان تبیین شود که انقلاب به پیروزی نهایی نرسیده و نظام اسلامی در میانه راه قرار دارد، وظیفه ما آن است که با زدودن نا امیدی‌ها زمینه برای حضور حداکثری جامعه و انتخاب اصلح فراهم کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ارائه فهرست انتخاباتی یک رویه بین المللی است و سلب‌کننده آزادی مردم نیست، حق و آزادی انتخاب را تضییع نمی کند ولی گاهی برخی سخنرانان آنچنان صحبت می کنند که گویی رای دهنده در رای دادن آزادی ندارد و باید یک فهرست را انتخاب کنند.
عضو هیات علمی حقوق دانشگاه اصفهان ادامه داد: امروز آزادی در کشور وجود دارد و باید کاری کنیم که احساس آزادی هم در جامعه بیش از پیش ملموس شود.
همچنین کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: نظام و انقلاب ۲ واژه کلیدی در بیانیه گام دوم انقلاب است که بیانگر آن است که نظام اسلامی با همان روحیه انقلابی شعارهای اولیه حرکت خود را پیش برد.
حجت الاسلام محسن قنبریان افزود: شعارهای استقلال، آزادی، پیشرفت و عدالت شعارهای اصلی ملت ایران بوده و هست که اگر به صورت متوازن در کنار هم قرار گیرد، نه اینکه برخی از این عرصه‌ها دنبال شود و برخی مغفول مانده است، می‌توان گفت به سمت مجلس انقلابی پیش رفته ایم، در حالیکه امروز برخی از جریان‌های سیاسی به بهانه آزادی، استقلال را رها می کنند و برخی نیز به بهانه استقلال، آزادی را رها کرده‌اند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ارزش‌های انقلابی باید در جامعه تبیین شود تا مردم بر اساس این ارزش‌ها دست به انتهاب بزنند.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها از ضرورت متصل نبودن نماینده مجلس به کانون‌های قدرت و ثروت تذکر داده اند و همین مساله موجب می شود نامزد صالح و سالمی که به هیچ کانون قدرت و ثروت متصل نیست شنیده نشود.
وی با بیان اینکه دشمن و برخی جریان‌ها به ناحق شورای نگهبان را تحدید کننده انتخابات معرفی می کند، گفت: اولین تحریم‌ها و تحدیدهای انتخابات توسط کانون‌های قدرت و ثروت و جریان‌های متصل به آنها صورت می گیرد.
  وی با بیان اینکه هم اینک چهار هزار آقا زاده خارج از کشور در حال تحصیل هستند، افزود: این افراد از یک سو نان انقلابی بودن پدر خود را می‌خورند و از سوی دیگر تخصص لازم را در خارج کشور کسب کرده‌اند و لذا در ظاهر برای انتخاب شدن گرایش بیشتری در جامعه به سمت آنها پیدا می‌شود، در حالیکه که چه بسا نامزد صالح که به هیچ کانون متصل نیست، شنیده نمی شود.
حجت الاسلام قنبریان تصریح کرد: امروز آزادی بیان برای  گفتن هست ولی آزادی بیان برای شنیده شدن نیست زیرا جریان قدرت و ثروت با تامین پول و تبلیغات نامزدهای حامی خود، فرصت شنیده شدن را از کاندیدای صالح گرفته‌اند و این گروه‌ها هستند که اجازه مجلس آزاد را نمی‌دهد.
وی تصریح کرد: باید ساختاری فراهم شود که مدرس‌ها بتوانند راهی مجلس شوند و از گذرگاهی که جریان ثروت و قدرت تولید کرده‌اند عبور کنند.

نشست خبری "جایگاه مجلس در نظام ولایی"، روز دوشنبه با حضور فعالان جنبش های دانشجویی استان در ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.