حسین سیستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به نوع تخلف‌های مذکور، افزود: تصمیم‌گیری درباره این موارد به عهده هیات نظارت انتخابات است.

وی با بیان اینکه موارد مجاز و غیر مجاز فعالیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی به نامزدهای نمایندگی مجلس در شهرستان اصفهان اطلاع‌رسانی شده است، اظهار داشت: هر یک از نامزدها می‌توانند در هر منطقه شهرداری، یک ستاد داشته باشند و جلوی هر ستاد یک بنر تبلیغاتی نصب کنند.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه سایر تبلیغات مکتوب نامزدها اعم از کاغذی باید در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر باشد، اضافه کرد: عکس نامزدها در تبلیغاتی مانند تراکت و کارت نباید بیشتر از ۱۰ در ۱۵ سانتی‌متر باشد.

وی درباره تبلیغات در فضای مجازی نیز توضیح داد: همه قوانین و ضوابطی که درباره تبلیغات در فضای حقیقی وجود دارد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز باید رعایت شود هرچند با توجه به گسترش این فضا و استفاده روز افزون مردم از آن، لازم است که قوانین و ضوابط مختص به آن تدوین شود.

سیستانی به برخی تبلیغات پراکنده داوطلبان انتخابات در فضای مجازی پیش از شروع زمان رسمی تبلیغات اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است ضمانت اجرایی لازم و قدرتمندی نیز برای برخورد با تخلف‌های احتمالی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مصادیق مجاز و غیر مجاز تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری اصفهان منتشر شده است.

از جمله عناوین مجاز در زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی می‌توان به نصب آثار تبلیغاتی مجاز صرفاً در مکان‌های مشخص شده از سوی فرمانداری، بخشداری، شهرداری یا دهیاری، سخنرانی، پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها در محیط‌های غیردولتی، چاپ پاسخ نامزد در مدت ۱۸ ساعت در مطبوعات و نشریاتی که علیه نامزد مربوطه مطالب خلاف واقع درج کردند و برگزاری راهپیمایی‌ها و تشکیل اجتماعات با کسب مجوز از وزارت کشور و استانداری اشاره کرد.

برخی از عناوین غیر مجاز در زمان تبلیغات انتخاباتی نیز پلاکارد، پوستر و دیوارنویسی، راه‌اندازی کاروان تبلیغاتی، استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی، اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها با ذکر عنوان و مسوولیتشان، انجام فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها از صدا وسیما و میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله ای که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت تبلیغاتی کارمندان دولت در ساعات اداری است.

تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد.

نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به مدت هشت روز و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفته آینده اول اسفند مهلت دارند فعالیت‌های تبلیغاتی خود برای انتخابات را انجام دهند. 

نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان ۱۳۴ نفر شامل ۱۱۹ مرد و ۱۵ زن هستند.

در بین آنها چهره‌های مختلفی از نمایندگان فعلی مجلس تا ادوار گذشته، مسوولان اسبق استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و استادان دانشگاه به چشم می‌خورد.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان با ۲ میلیون تَن جمعیت دارای پنج کرسی در مجلس است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها، پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.