حیدر قاسمی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از انتخابات تمام شعبه‌ها مجهز به دستگاه احراز هویت هستند، این دستگاه‌ها به طور طبیعی نیازمند زیرساخت ارتباطی است که این مهم با کمک مخابرات و پیگیری دفتر فناوری اطلاعات استانداری دنبال شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه انتخابات این دوره به صورت تمام الکترونیکی برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: عمده زیرساخت‌ها به دستگاه‌های احراز هویت محدود می‌شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم توسط فرمانداری‌ها به حوزه‌های انتخابیه صورت گرفته است، تعدادی از خودروها و امکانات از طریق ستاد انتخابات استان هماهنگ کردیم تا حوزه‌های انتخابیه شهرستان که امکانات محدود دارند از طریق استان خدمات دریافت کنند.

قاسمی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم که توسط هیات‌های اجرایی و فرمانداران صورت گرفت تعیین محل شعب بود، اظهارداشت: در استان اصفهان ۲ هزار و ۸۳۸ شعبه اخذ رای وجود دارد، همچنین هماهنگی لازم برای اعضای شعب صورت گرفته و برای شعبه‌های شلوغ‌تر هفت نفر و شعبه‌های خلوت‌تر ۵ نفر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تعرفه‌ها از تهران به استان تحویل داده شده و بین حوزه‌های اصلی توزیع کردیم و در مخازن استانداردی که پیش بینی شده با هماهنگی هیات نظارت انجام شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه امنیت برگزاری انتخابات برعهده انتظامی و امنیتی است، گفت: از این رو جلسات ستاد امنیت انتخابات با حضور تمامی اعضا تشکیل و مصوبات لازم به فرمانداری‌ها و حوزه‌های اصلی و فرعی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون مسوولیت حفاظت از شعب و صندوق‌های اخذ رای به عهده نیروی انتظامی است و چگونگی حفاظت و کسری‌ها توسط مجموعه‌های نظامی پوشش داده می‌شود که در شورای تامین مصوب و ابلاغ شده است.

قاسمی افزود: همچنین هیات بازرسی تمهیدات لازم را در راستای قانون انجام داد، فرمانداران و هیات‌های اجرایی دوره‌های آموزشی را برای اعضای شعب و نماینده فرماندار برگزار کردند و بخشی از آموزش‌ها تا هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: طبق تقویم انتخابات آگهی نامزدهایی که صلاحیت آن‌ها به تایید نهایی رسید توسط فرمانداران حوزه‌های اصلی انتخابیه برای اطلاع عموم روز گذشته منتشر ‌شد و از بامداد امروز ۲۵ بهمن تبیلغات انتخاباتی طبق شرایط و ضوابطی که قانون تعیین کرد تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای (به مدت یک هفته) مجاز خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۹ نماینده(بدون احتساب حوزه اقلیت‌ها) و ۱۵ حوزه انتخابیه داریم، بیان کرد: به غیر از نماینده نطنز که مدتی پیش فوت کرد، از بقیه نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی سه نفر ثبت نام نکردند و ۲ نفر از حوزه خارج از استان ثبت نام کردند و از مجموع آن‌ها یک نفر در استان تایید صلاحیت نشده است.

وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی، اضافه کرد: ستاد پیشگیری و کنترل تخلفات انتخاباتی در دادگستری تشکیل شد، هیات بازرسی انتخابات استان که نمایندگان در تمامی حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی برای بررسی، رسیدگی و پیگیری تخلفات حضور دارند، همچنین طبق قانون حوزه قضایی خارج از نوبت رسیدگی به تخلفات می‌کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: هیات‌های نظارت مستقر در استان و شهرستان‌ها و بخش‌ها گزارش تخلفات را اعلام می‌کنند و می‌توانند از طریق مراجع مربوطه آن‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: از بین داوطلبانی که ثبت نام کردند در نهایت از استان اصفهان ۳۷۲ نفر به عنوان تایید شدگان نهایی تحت عنوان نامزدهای انتخابات تایید شدند.

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان اصفهان وجود دارد.

از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.