منصور شیشه فروش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در پاییز امسال با ۸۰ روز آلوده روبرو بودیم، اظهار داشت: دو طرح مطالعاتی «سهم بندی و منشایابی ذرات معلق هوا و اولویت بندی کانونهای مولد آلودگی هوا» و «تهیه سیاهه انتشار منابع آلاینده گازی» با همکاری دانشگاه اصفهان و صنعتی و همکاری شهرداری اصفهان در مراحل پایانی است که برونداد این اطلاعات می تواند سهم دقیق هریک از این منابع در آلودگی هوای اصفهان را مشخص کند.

وی افزود: با اطلاعات این تحقیقات می توان در پیشگیری از مولدهای تولید آلودگی هوا اعم از صنایع و خودروها با دقت مبادرت ورزید و با ابلاغ به محیط زیست در برنامه کوتاه مدت و بلندمدت از اکنون برای پیشگیری از آلودگی در سال آینده تلاش کرد تا به پیش بینی دقیق در تشخیص هوای آلوده دست یابیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه اطلاعات این پروژه ها با نظارت محیط زیست تبدیل به تکلیف برای دستگاه ها خواهد شد تا هر دستگاهی موظف به اجرای قانون هوای پاک شود، تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن مکلف است خودروهای فرسوده را از مدار تردد در شهر خارج کند و دوربین های نظارت بر خودروها افزایش یابد. خروج صنایع آلاینده تا شعاع پنجاه کیلومتری از شهر اصفهان وکنترل آلاینده های خودرو و تقویت ناوگان اتوبوس رانی و سامان دهی پایانه های مسافربری بخش مهمی از سناریو درنظر گرفته برای مقابله با بحران آلودگی هوا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جلسه ای با حضور معاونت توسعه پیش بینی و تحقیقات کاربردی هواشناسی کشور، محیط زیست، شهرداری و آب منطقه ای درخصوص تهیه مدل های پیش بینی دقیق و افزایش دقت در پیش بینی آلودگی هوا، اظهار داشت: مقرر شد کمیته ای متشکل از هواشناسی، محیط زیست و شهرداری اصفهان تشکیل شود و داده های مختلف در زمینه نتایج سیاهه اطلاعات مبادله شود و در نهایت به مدل پیشنهادی برای پیش بینی دقیق الودگی هوا منجر شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه در جلسه مذکور مقرر شد سازمان هواشناسی کشور به تحقیقات کاربردی برای تعیین مدل های پیش بینی آلودگی هوا به استان اصفهان یاری برساند، اضافه کرد: کمک به سامانه هشدار سیل برای استان اصفهان هم از دیگر اقدامات یاری رسان سازمان هواشناسی کشور است و توسط شرکت آب منطقه ای اجرایی می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان معین پایتخت است مقرر شد سازمان هواشناسی کشور مرکز سیل هواشناسی اصفهان را فعال کند وراه اندازی ایستگاه مرکز هواشناسی شهر اصفهان را تسریع بخشد و یک رادار هواشناسی به اصفهان را تخصیص دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: با بررسی وضعیت پیش بینی هوا در زمینه آلودگی هوا در پاییز گذشته و در راستای رفع این مشکلات مصوباتی تهیه شده و تمام دستگاه ها موظف هستند در راستای تحقق قانون هوای پاک مصوبات مذکور را اجرایی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.