سیدهادی سیدافقهی روز جمعه در همایش پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان بیان کرد: آمریکا در ترور شهید سلیمانی دچار اشتباه محاسباتی شد زیرا راه او به یک مکتب تبدیل شده است.

وی افزود: آمریکا فکر می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی می‌تواند هدف‌های خود، از جمله معامله قرن را پیاده کند.

این تحلیلگر مسایل منطقه خاورمیانه تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی وضعیت را برعکس کرد و به یاری خدا، خون‌بهای این شهید خروج آمریکا از منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در عراق توافق‌نامه همکاری‌های راهبردی با آمریکا از سوی مجلس عراق منحل می‌شود و از سوی دیگر تظاهرات میلیونی مردم آن کشور با محور شعار «آمریکا برو بیرون» شکل می‌گیرد.

سیدافقهی تاکید کرد: طرح آمریکا در عراق شکست خورد و باید از این کشور خارج شود؛ در صورت ماندن گروه‌های جهادی مجوز برخورد شرعی و قانونی با این کشور اشغالگر را خواهند داشت.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر تبدیل شدن سپاه قدس به نیرویی بدون مرز یادآور شد: ترامپ برخی هنجارهای بین‌المللی را شکست و از جمله آمریکا از سازمان فرهنگی یونسکو، معاهده زیست محیطی پاریس، معاهده منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای و چندین پیمان دوجانبه خارج شد و حتی ضد کشورهای رقیب مانند اتحادیه اروپا به جنگ اقتصادی پرداخت.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: ترامپ در ادامه رفتارهای هنجارشکنانه خود در عرصه جهانی بیت‌المقدس را پایتخت صهیونیست‌ها دانست و حتی بلندی‌های جولان سوریه را متعلق به حکومت اشغالگر عنوان کرد که برخلاف ۷۲ قطعنامه بین‌المللی است.

وی به نقش عربستان در طرح معامله قرن اشاره کرد و افزود: امروز ۴۸ پایگاه آمریکا با استعداد ۱۳ هزار نیرو در منطقه میسر شده است و هزینه آن را ۶ کشور حوزه خلیج فارس تامین می‌کنند.

به گفته سیدافقهی، هدف‌گذاری آمریکا در تحقق خاورمیانه جدید تجزیه کشورهای منطقه بر اساس دین، مذهب، نژاد و قومیت، مدیریت نفت و سایر منابع و حمایت از حکومت صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: آمریکا برای مذاکره با ایران شرط‌هایی از جمله توقف فناوری موشکی و کاهش برد موشکی تا ۲۰۰ کیلومتر، آزادی بی‌قید و بند جاسوسان آمریکا، قطع حمایت از سازمان‌هایی مانند حزب‌الله، حماس، حشدالشعبی، مردم عراق و سوریه، توقف حمایت از حوثی‌های یمن، انحلال سپاه قدس و مواردی مانند این را دنبال می‌کند.

این تحلیلگر سیاسی گفت: آمریکا می‌گوید ایران باید نیروهای خود را از سوریه خارج کند، در حالی که نیروهای مستشار ایران با دعوت رسمی سوریه در آن کشور حضور دارند؛ اما آمریکا بدون دعوت سوریه یک پنجم خاک آن کشور را اشغال کرده است.

وی افزود: بر فرضی که ایران این شرط‌های محال را بپذیرد، آیا تضمینی برای خروج دوباره رییس جمهور کنونی آمریکا یا مسوولان پس از او برای انجام تعهدات آن کشور وجود دارد.

سیدافقهی تشریح کرد: درگیری ایران با آمریکا پس از خروج آنها از برجام، تشدید تحریم‌ها، تحمیل ۱۲ شرط برای بازگشت به میز مذاکره، به راه انداختن جنگ روانی و اقتصادی، تروریست خواندن سپاه پاسداران، نفوذ و تخریب در داخل با همراهی جاسوسان، تجاوز پهبادها و شهادت سردار سلیمانی اوج گرفت.

وی اضافه کرد: پاسخ موشکی سپاه پاسداران به شهادت ناجوانمردانه شهید سلیمانی موجب وحشت آنها شد و هر روز به وجود تعداد مجروحان بیشتری اعتراف می‌کنند و اتفاق‌هایی هم که در منطقه در حال رخ دادن است، شرایط را برای آنها سخت‌تر می‌کند. 

این تحلیلگر مسایل منطقه اظهار داشت: ایران در اوج توان دفاعی است و باید برای پیشرفت با اتکا به توان درون و بهره‌گیری از ظرفیت دوستان و فرصت بازارهایی که در اختیار داریم، منافع کشور را حفظ کنیم.

همچنین یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان نیز در این آیین با اشاره به خاطراتی از نقش مردم این استان در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: اصفهان در حرکت های انقلاب  همواره پیشتاز بوده است.

علی آراسته افزود: آنچه امروز انقلاب اسلامی را به نقطه کنونی رسانده، وجود نعمت ولایت فقیه می‌باشد که امید جهان اسلام به ایشان است.

همایش پیشگامان انقلاب اسلامی روز جمعه با حضور جمعی از پیشکسوتان و پیشگامان انقلاب به میزبانی صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.