حجت الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری سه‌شنبه شب در آیین گرامیداشت یاد سپهبد سلیمانی و سایر شهیدان جبهه مقاومت در مسجد جامع زیارت حبیب بن موسی (ع) کاشان تصریح کرد: رییس جمهوری آمریکا با به شهادت رساندن سردار سرافراز اسلام، احمقانه‌ترین و مفتضحانه‌ترین کار را انجام داد که به ضرر خودش تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دونالد ترامپ خیال می‌کرد با ترور شهید سلیمانی هدف خوبی را زده است، افزود: او با حماقت یک افسر ارشد و برجسته یک کشور را در کشوری دیگر دزدانه ترور کرد که تروریسم دولتی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمن فکر می‌کند که وقتی چمران، صیادشیرازی، سلیمانی و المهندس به شهادت برسند، دیگر کسی نیست؛ در حالی که شهادت این فرماندهان رشید، موج در کشور ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم باید قدردان این وحدت به وجود آمده در کشور باشند و با خودداری از من و تو کردن، نگذارند دشمن بین اتحادشان خللی ایجاد کند.

ناطق‌نوری یادآور شد: سردار سلیمانی و هم‌رزمانش افزون بر اینکه برای حفظ حرم امامان معصوم (ع) در عراق و سوریه جنگیدند، برای کیان و سرزمین کشور ایران نیز رویاروی دشمن ایستادند و اگر این رزمندگان اسلام فداکاری و از خودگذشتگی نمی‌کردند، امروز داعش در ایران بود.

وی اضافه کرد: اگر غیرت سرداران شهید سلیمانی، المهندس و حججی‌ها نبود، هم‌اینک داعش در داخل کشور جولان می‌داد و جنایت‌هایی که در عراق و سوریه مرتکب شدند در ایران انجام می‌دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد: سوریه کشوری بزرگ و نفت‌خیز نیست و رژیم صهیونیستی، آمریکا و همه متحدانش می‌خواستند حکومت بشار اسد را ساقط کنند و این کشور به تصرف خود درآورند چرا که این کشور پل ارتباطی ایران با لبنان بود و از این رو خیلی کوشیدند تا سوریه را فتح و این پل ارتباطی را قطع کنند.

وی تاکید کرد: رهبر عظیم‌الشان انقلاب و فرمانده کل قوا با دید الهی، هوشمندانه و با درایت فهمیدند که دشمن می‌خواهد این پل را قطع کند، حزب‌الله را سرکوب کرده و فلسطین را هم بکوبد.

ناطق‌نوری افزود: امروز به برکت خون شهیدان و رشادت‌های رزمندگانی همانند سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی، سپاه اسلام در نزدیکی جولان دشمن را سرکوب کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: عشق و علاقه سپهبد سلیمانی به خاندان عصمت و طهارت (ع) به‌ گونه‌ای بود که این سردار در روز ولادت حضرت زیب (س) در عراق به شهادت برسد و پیکر پاکش در حرم‌های کاظیمن، نجف، کربلا، مشهد و قم طواف داده شده و در ایام شهادت فاطمه زهرا (س) به خاک سپرده شود.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه، در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای، رهبری معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.