در این بازدید که چهارشنبه شب انجام شد، رییس قوه قضاییه با حضور در بخش محکومین فاقد سابقه کیفری، اندرزگاه شماره ۸ زندان  به گفت و گو با زندانیان پرداخت و در جریان مسائل مرتبط با آنها قرار گرفت.

حجت‌الاسلام رییسی در ابتدای این بازدید، از بند اختصاصی زندانیان فاقد سابقه کیفری که از سایرین تفکیک شده بودند بازدید و از عملکرد مسئولان در این بخش تقدیر کرد.

رییس قوه قضاییه ضمن گفت و گوی رو در رو با تعدادی از زندانیان که از وضعیت قضایی خود گلایه کردند و یا ادعای بلاتکلیفی و عدم صدور رای دادگاه را داشتند به مسئولان ذیربط تذکرات لازم را صادر کرد.

رییس قوه قضاییه همچنین از جمعیت کیفری بالای زندان و حضور برخی زندانیان مهریه و زندانیانی که مدعی بودند به دلیل عدم تمکن مالی در زندان هستند گلایه و دستور رسیدگی سریع را به مقامات قضایی استان صادر کرد.

کمبود فضای فیزیکی در این زندان و برخی نواقص دیگر که تا دقایق پایانی شب گذشته توسط رییس قوه قضاییه شخصا مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت از جمله مسائلی است که مقرر شد به طور ویژه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در دستور کارقرار گیرد.

حجت الاسلام رییسی در پایان این بازدید خطاب به مسئولان امر بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکردهای تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق آنان تأکید کرد.

رییس قوه قضاییه در راس هیاتی از مسوولان این نهاد روز چهارشنبه وارد اصفهان شد و امروز سفر 2 روزه ایشان به این استان پایان می‌یابد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.