دبیر جشنواره اختراعات خیام روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این رویداد علمی در حوزه‌های ایده، اختراع و نوآوری در سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و آزاد در ۲ بخش داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

جریان سازی فرهنگی و اقتصاد دانش بنیان برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی و حمایت از ایده‌ها برای تولید فناوری و اشتغال‌زایی برای سرمایه های انسانی کشور، شناسایی ایده‌ها جهت هدایت وحمایت مادی و معنوی برای تجاری سازی وتولید، معرفی مخترعان, نواوران, فن آفرینان, محصولات دانش بنیان و صاحبان صنایع  جهت سرمایه گذاران داخلی، مشاوره و ارزیابی فنی، مالی و اقتصادی طرح ها و ارائه فضایی مناسب جهت معرفی طرح های قابل تجاری سازی در کنار شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان به منظور تعامل و ارتباط از عمده اهداف برگزار این رویداد علمی اعلام شده است.

همچنین  ایجاد انگیزه مضاعف جهت شروع یک تحول ویژه علمی در بین مخترعان و نواوران، معرفی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به مخترعان و پیگیری تا مرحله تولید از سوی جشنواره، حضور شرکت‌های دانش بنیان و ارگان‌ها و ارائه دستاوردها در بخش شرکت‌ها و ارگان‌ها، نیاز سنجی سازمان‌ها، ارگان‌ها و صنایع، و معرفی طرح های مشابه اعلام نیاز، تقویت بنیه علمی و اقتصادی کشور ،  فراهم کردن شرایط تبادل اطلاعات و تعامل علمی کشور با سایر کشورها و  فضایی مناسب جهت حضور دانش آموزان در کنار دانشجویان و صاحبان صنایع از دیگر اهداف برگزاری جشنواره اختراعات خیام است.

دبیر جشنواره اختراعات خیام روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این رویداد علمی در حوزه‌های ایده، اختراع و نوآوری در سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و آزاد  در ۲  بخش داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

 علیرضا سلیمی افزود: مجری اصلی جشنواره سازمان مردم نهاد رهپویان علم آرچی و موسسه ایده‌های نوین‌آیدین هستند که به ترتیب بخش داخلی و بین الملل جشنواره را به عهده دارند.

دبیر جشنواره اختراعات خیام با بیان اینکه این جشنواره از نظر تعداد و تنوع جوایز یکی از متنوع‌ترین جشنواره های علمی است، افزود: جوایز ویژه سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA )، جوایز دانش و نوآوری پرفسور اندری (Prof. Andrei Victor SNADU ) از کشور رومانی و جایزه بهترین اختراع زنان و بهترین خلاقیت  از طرف انجمن مخترعان ترکیه (TUMMIAD ) ؛ از جوایز بخش بین المللی جشنواره است.

وی گفت: در بخش داخلی نیز جوایزی چون وام‌های کلان تجاری‌سازی کم بهره برای طرح‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، کسر خدمت سربازی، ۲۶ جایزه تا سقف ۵۰ میلیون ریال و جوایز ۴۰۰ میلیون ریالی بلاعوض اعطا می‌شود.

سلیمی یادآور شد: همچنین کشورهای مختلف جوایز ویژه‌ای برای مدال آوران‌خود خواهند داشت و دیپلم افتخار و مدال‌های متنوعی در این جشنواره ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره ویترینی برای اختراعات است، خاطر نشان کرد: اختراعاتی که در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و امثال آن نوآوری و کارآمدی داشته باشند  به مراکز رشد معرفی و طرح‌هایی که به برخی شرکت‌ها و ارگان‌ها مربوط باشد ، زمینه ارزیابی و بهره برداری از  آنها فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: فراخوان جشنواره از امروز تا ۲۰ دی اعلام شده است و جشنواره نهایی ۱۶ تا ۱۸ اسفند در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

همچنین مسوول بسیج علمی و پژوهشی استان اصفهان در ادامه این نشست گفت: بسیج علمی و پژوهشی استان اصفهان به عنوان یکی از حامیان این جشنواره  فعالیت خواهد داشت.

خالد گمار اضافه کرد:  تاکنون ۳۱ کشور از جمله اتریش، آلمان، سوئیس، ژاپن، کرواسی، کانادا، رومانی، سریلانکا، ویتنام، ترکیه و چند کشور دیگر برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی شرکت کرده‌اند.

دبیر دانشجویی و آزاد جشنواره اختراعات خیام نیز  گفت: در این جشنواره تلاش شده است تا فرصتی فراهم شود و طرح‌هایی که برطرف‌کننده نیازهای واقعی کشور است مورد تشویق قرار گیرد.

میلاد سلیمانی اظهار کرد: در این جشنواره بین المللی طرح و ایده ها توسط داوران ایرانی ارزیابی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: داوران تنها از مراکز  دانشگاهی نیستند بلکه از تاجران، صنعت گران، و فعالان تولید نیز در داوری نهایی طرح‌های دریافتی ارائه نظر خواهند داشت و حتی اگر در طرحی به یک متخصص ویژه نیاز باشد، از وی برای داوری دعوت خواهد شد.

در پایان این نشست از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.khayyamfestival.com و پوستر این جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.