حمیدرضا فقیری‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، عمده‌ترین مشکل کنونی واحدهای تولیدی و کارآفرین را نبود رونق فروش محصولات ساخت داخل  اعلام کرد و  افزود: به‌عنوان یک تولیدکننده و صنعتگر از رسانه‌ها درخواست دارم تا با معرفی تولیدات داخلی زمینه معرفی تولیدکنندگان و فروش محصولات آنها را فراهم کنند و با انعکاس اخبار پیشرفت‌ واحدهای صنعتی و معرفی طرح‌های ابداعی آنها، زمینه‌ساز رونق تولید باشند. 

وی ادامه داد: یک مخترع زمانی اقدام به طراحی و ساخت یک محصول می‌کند که نیازهای جامعه را درک و لمس کرده باشد و اگر رسانه‌ها بتوانند پلی بین مخترعان و مردم جامعه باشند می‌توانند به ارتباط این دو بخش کمک کنند. 

فقیری‌نژاد اظهار داشت: من با ۱۲ ثبت اختراع در حوزه برق - الکترونیک تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده‌ و با جذب سرمایه از بخش خصوصی توانسته‌ام برای ۸۵ مونتاژکار زنِ سرپرست خانوار در قالبِ کارِ خانگی و ۲۰ نیروی ثابت اجرایی در کارگاه اشتغالزایی کنم.

وی اظهار امیدواری کرد که مسوؤلان از نخبگان و دستاوردهای داخلی حمایت کنند.

این کارآفرین اصفهانی با اشاره به آخرین اختراع خود در زمینه دستگاه کاهنده مصرف برق اظهار داشت: با توجه به بینیاز به سیستم‌های سردخانه‌ای در برخی از ساعات شبانه‌روز، سامانه کاهنده مصرف برق سردخانه‌ای را بر پایه دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طراحی و ساخته‌ام.

وی ادامه داد: این سیستم در ساعات اوج مصرف و همزمان با تاریکی هوا و کاهش دما، سبب ایجاد خاموشی‌های مکرر در سیستم‌های سردکننده می‌شود و متعاقباً جبران مصارف مورد نیاز را در ساعات کم باری بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: این سیستم یک محافظ واقعی ولتاژ نیز به شمار می‌رود و با توجه به روشن و خاموش شدن مکرر سیستم، حالت استارت آن به گونه‌ای است که بین آغاز به کار خروجی یخچال یا سردکننده، فاصله زمانی خاصی، تعبیه شده تا از جریان‌کشی در زمان آغاز اولیه جلوگیری شود.

فقیری‌نژاد اظهار داشت: این سیستم علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی مشترکان، در زمینه افزایش طول عمر وسایل تحت‌مدار و مدارات سیم‌کشی مکان مورد نظر نیز تاثیرگذار است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.