فریدون الله یاری با اشاره به ضرورت ترویج گردشگری ادبی به عنوان ظرفیت کمتر پرداخته شده در حوزه گردشگری کشور اظهار داشت: در مفهوم گردشگری باید تمام جاذبه های گردشگری به مخاطب معرفی شود اما با استفاده از گردشگری ادبی به دنبال معرفی و شناخت بیشتر گردشگران از شخصیت های ادبی در استان اصفهان هستیم.

وی افزود: استان اصفهان با چهره های ادبی بسیار، جایگاه مهمی در کشور و جهان دارد؛ با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال معرفی این گنجینه های ادبی جهان اسلام به گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

کمیته گردشگری ادبی شامل میراث فرهنگی، اداره ارشاد و دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام اینکه ایده گردشگری ادبی در انجمن مشاهیر و مفاخر استان اصفهان مطرح شده است، ادامه داد: کمیته ای متشکل از  اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به همراه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان متولی گردشگری ادبی است و در تعامل با شهرداری و سازمان های ذیرربط در صدد است تا مشاهیر و مفاخر ادبی استان اصفهان را به گردشگران معرفی کند.

ثبت ترجیع بندهای محتشم کاشانی در فهرست میراث ملی

وی با بیان اینکه گنجینه تخت فولاد و مفاخر ادبی در استان اصفهان ظرفیت مهمی در جذب گردشگران هستند، تصریح کرد: امسال ترجیع بندهای محتشم کاشانی درفهرست میراث ملی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

الله یاری ابراز داشت: وجود شخصیت های ادبی در شهرستان های اصفهان، کاشان، خوانسار و سایر شهرستانها می تواند گردشگران که علاقه مند به ادب و تاریخ هستند را به مکانهای زیستی این ادیبان جذب کند تا با آثار ایشان بیش از گذشته آشنا شوند و استان اصفهان از منظر ادبی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1281462
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.