محمد رضا حبیبی روز شنبه در  جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کل استان اصفهان افزود: انتخابات یکی از نمادهای مردم‌سالاری است و در این میان انتخابات مجلس از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا کسانی که از طرف مردم انتخاب می‌شوند وظیفه قانونگذاری دارند و تصمیمات آنها در تصمیم‌گیری بطور مستقیم و غیرمستقیم در عملکرد سایربخش‌ها تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اهمیت مردم سالاری دینی در نظام اسلامی گفت: در این نظام ضوابط و شرایطی برای کسانی که قرار است انتخاب شوند تعیین می‌شود و آنها باید بتوانند تامین کننده حقوق   مردم باشند.

رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به تلاش برای ایجاد زمینه حضور بیشتر مردم در انتخابات افزود: باید با ایجاد روابط خوب و آزاد و  همچنین رعایت قوانین و مقررات زمینه ای فراهم شود تا مردم بتوانند قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند.

حبیبی  همچنین به مسئولان و مجریان انتخابات توصیه کرد که با عملکرد خود این اعتماد و اطمینان را در بین مردم ایجاد کنند که امین مردم هستند و رای آنها محفوظ است.

وی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواست تا در بررسی صلاحیت ها، قانون را ملاک قرار دهند و بحث های سلیقه‌ای و حزبی را در این امر دخالت ندهند.

این مقام قضایی با تاکید بر پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گفت: این پیشگیری باید ابتدا از سوی دست اندرکاران برگزاری انتخابات رعایت شود تا بتوان زمینه یک انتخابات سالم و آزاد را در ماه‌های آینده فراهم کرد.

وی همچنین از دستگاه‌های انتظامی و امنیتی خواست که مراقب توطئه‌های احتمالی دشمنان در این ایام باشند زیرا در کنار حضور پررنگ کردم ممکن است افرادی با اهداف دیگری وارد عمل شوند.

حبیبی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز توصیه کرد که برای پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی به دلیل آنکه تریبون و امکانات بیشتری در اختیار دارند بیشتر مراقب باشند.

رییس کل دادگستری یادآور شد: احزاب قانونی نیز باید برای برگزاری برنامه و انتخاب سخنران خارج از استان، از افراد دارای اعتدال در رفتار و گفتار دعوت کنند.

وی همچنین نسبت به کنترل فضای مجازی در رابطه با تبلیغات زودرس هشدار داد و از پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان خواست تا این موارد را سریع به دادسراها در مرکز و  شهرستان‌ها اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: اگر همدلی و وفاق بین مسئولان باشد و مردم ببینند که آنها بی طرفانه در حال برپایی مقدمات انتخابات مجلس هستند در این صحنه، حضوری گسترده خواهند داشت.

علی اصفهانی اظهار داشت: بر این اساس لازم و ضروری است که قانون در پیش، حین و پس از انتخابات به درستی رعایت شود.

وی  حفظ آرای مردم را حق الناس دانست و گفت: باید تمام تلاش‌ها در این مسیر صورت گیرد که امانت مردم در صندوق‌ها حفظ و اعلام شود.

این جلسه با حضور مسئولان و یا برخی نمایندگان دستگاه های اجرایی، نظامی و امنیتی استان در دادگستری اصفهان برگزار شد.

/6022 / 6994 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.