رئیس کل دادگستری استان اصفهان روز پنجشنبه در جلسه تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان سمیرم در فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: تداوم این روند و نهادینه آن بعنوان فرهنگ سازی، کار بزرگی است که در سمیرم به خوبی نتیجه داده است.

محمدرضا حبیبی خاطرنشان کرد: عزیزانی که در شعبه های شورای حل اختلاف شهری و روستایی این شهرستان زحمت می کنشد تا این فرهنگ خوب و دینی یعنی سازش و صلح را جا بیندازند به واقع کار جهادی می کنند.

وی با بیان اینکه کار پرونده ای که با صلح و سازش بسته شود به شکل اساسی و ریشه ای انجام گرفته، ادامه داد: همه شهرستان ها و حتی سایر بخش های فرهنگی نیز باید به این سمت و سو حرکت کنند تا شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری ها و ارتقا فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی عمومی هم باشیم.

به گفته وی فاصله زیاد روستاهای بخش پادنای بزرگ سمیرم از مرکز شهرستان و استان باعث بروز مشکلاتی در مراجعه های اداری و قضایی مردم شده که در این رابطه بازدیدهای میدانی کارشناسان دادگتستری از این بخش انجام شد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان بر تصویب اختصاص نمایندگی قضایی به بخش پادنای بزرگ سمیرم تاکید و تصریح کرد: هر چند برای تامین نیروی انسانی مشکلاتی داریم اما تلاش خواهیم کرد یک نفر قاضی نیز برای این بخش مشخص و مستقر کنیم.

حبیبی افزود: احداث زندان در شهرستان شاخصه خوبی برای منطقه نیست اما برای احداث بازداشتگاه موقت موضوع را بررسی و پیگیری خواهیم کرد تا این مشکل سمیرم مرتفع شود.

وی با تشکر از رییس سابق دادگستری سمیرم که به عنوان رییس دادگستری شهرستان مبارکه انتخاب شد، گفت: به دلیل اینکه دادستان فعلی سمیرم بعنوان رییس دادگستری منصوب شده، از هفته آینده جانشین دادستان کار خود را آغاز خواهد کرد تا خللی در روند کارهای قضایی شهرستان ایجاد نشود.

رییس کل دادگستری استان اصفهان بار دیگر کمبود نیروی انسانی را یک از مشکلات دادگستری ها عنوان کرد و اظهار داشت: تمام مراحل استخدام ۶ هزار نیرو در قوه قضاییه سپری شده و تنها مشکلات تامین مالی و اعتباری بکارگیری نیروها مانده که امیدواریم با همراهی و همکاری دولت حل شود.

وی با بیان اهمیت رونق تولید در مناطقی مانند سمیرم تاکید کرد: دستگاه قضایی به سرمایه‌گذاران اعتماد دارد و دراین مسیر دستگاه ها و سرمایه گذاران را همراهی خواهد کرد.

«حمیدرضا ابوالحسنی زارع» پس از پنج سال خدمت در سمیرم تکریم شده و «آرش ابراهیمی» دادستان سابق با قرائت حکم رییس قوه قضاییه، به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان سمیرم منصوب شد.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

/۶۰۲۶/۷۱۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.