آوا چگونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تجربه نشان داده که بسیاری از قهرمانان ملی و جهانی از روستاها و شهرهای کوچک ظهور کرده‌اند که با برنامه‌ریزی مناسب  و رصد توانایی‌ها ، نفرات جدید شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت استعدادیابی در  استان اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه‌های ثابت استعدادیابی در پشتوانه‌سازی تیم‌های متعدد در سنین پایه نقش اساسی دارد بر همین مبنا هیات کاراته استان اصفهان دورنمای خود را برای سال‌های آینده تبیین کرده است.

چگونیان تاکید کرد: البته در کنار شناخت نفرات، پیگیری برای تربیت ورزشکار و تقویت روز افزون او مهم است، به این معنا که تا حصول نتیجه نباید از چهره جدید غافل شد.

وی برنامه ریزی برای تقویت تیم‌های رده‌های سنی مختلف را مفید ارزیابی کرد و ادامه داد: اختصاص مربیان حرفه‌ای در همان رده سنی نتایج مثبتی در پی خواهد داشت و   استان اصفهان از این حیث بویژه در بخش بانوان مشکلی ندارد و وجود مربیان با سابقه‌های مطلوب، ظرفیت کار را بالا برده است.

نایب رییس هیات کاراته استان اصفهان به برگزاری دور جدید تمرینات آماده سازی تیم ملی کاراته بانوان در آکادمی ملی المپیک تهران اشاره و تصریح کرد: سحر شیروانی از اصفهان در جمع ملی پوشان حاضر است.

وی افزود: برخورداری از نفرات بیشتری در تیم ملی مستلزم برنامه ریزی بلندمدت و تقویت نفرات شناخته شده فعلی در سطح استان اصفهان خواهد بود.

چگونیان به درخشش اصفهانی‌ها در لیگ کاراته وان دختران ایران به میزبانی مازندران اشاره کرد و گفت: کسب مدال‌های متعدد در این رخداد ورزشی نشان داد که زمینه ارتقای هر چه بیشتر این رشته در اصفهان از حیث توان ورزشکاران مهیاست، از سوی دیگر اصفهان مربیانی با دانش دارد که برای تربیت و تیم‌سازی تلاش می‌کنند که نکته ای مثبت و ارزشمند است.

وی جذب حامیان مالی در ترویج و پیشرفت ورزش را موثر خواند و ادامه داد: در این ارتباط تعامل هرچه بیشتر با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و هیات اصفهان نیز برای این امر برنامه دارد.

نایب رییس هیات کاراته استان اصفهان از تجهیز و ساماندهی خانه کاراته واقع در خیابان کشاورزی این کلان‌شهر سخن گفت و افزود: این مجموعه در کنار ورزشگاه کوثر واقع در خیابان امام خمینی پایگاه‌های اصلی این رشته به شمار می‌رود، همچنین در کنار بهبود زیرساختی، زمان‌بندی حساب شده سانس‌ها برای عدالت در استفاده از اماکن ورزشی اهمیت دارد.

افزون بر ۱۰ هزار نفر در استان اصفهان در سبک‌های مختلف کاراته مشغول به فعالیت هستند.

۶۰۲۲/ ۶۰۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.