منصور شیشه‌ فروش روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: امسال تاکنون در مجموع ۵۷ نفر غرق شدگی در منابع آبی مختلف استان مانند رودخانه، استخرهای کشاورزی و باغ ها، کانال های انتقال آب و مخزن ذخیره سد داشتیم که ۳۳ نفرشان جان باختند و ۲۴ نفر توسط امدادگران نجات یافتند.

وی به کاهش آمار غرق شدگان در ماه شهریور در مقایسه با تیر و مرداد امسال اشاره و تصریح کرد : اطلاع رسانی و هشدارهای داده شده نقش موثری در این امر داشت هرچند سال گذشته  آب چندانی در رودخانه و کانال ها نبود و آمار غرق شدگی کمتر بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به وقوع حریق در یک هکتار از مراتع منطقه قلعه بهمن شهرستان بویین و میاندشت در عصر روز سه شنبه اشاره و اضافه کرد: با حضور به موقع و تلاش ۲ ساعته عوامل امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی، این آتش سوزی اطفا شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۶۷ مورد حریق در ۳۰۰ هکتار از مراتع و عرصه های زیست محیطی و کشاورزی استان اصفهان رخ داد که ۴۸ مورد آن شامل ۲۰۰ هکتار در مراتع بود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در مراسم عزاداری های تاسوعا و عاشورای امسال حادثه خاصی در استان رخ نداد.

استان اصفهان مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل (معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (معاد۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان(معادل۳۲ درصد) است.

مسوولان پیش‌تر همزمان با آغاز فصل تابستان نسبت بروز آتش سوزی در یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مراتع استان اصفهان در صورت بی‌توجهی مردم هشدار داده بودند.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.