مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان سه‌شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: ۴۰ نفر از عزاداران تاسوعای حسینی از اورژانس ۱۱۵ درخواست امدادرسانی داشتند که از این تعداد ۵ نفر به دلیل تروما (هرگونه آسیب دیدگی، ضربه، جراحت) دچار مصدومیت شده بودند و ۳۵ نفر دیگر نیز مشکلات قلبی و داخلی داشتند.

غفور راستین با اشاره به اینکه برخی از این مصدومان و بیماران برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند افزود: ۶ تن از این افراد در اصفهان، دو نفر در اردستان، ۲ نفر در تیران، دو نفر در نطنز، یک نفر در خوانسار و یک نفر در میمه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: ۲۶ نفر از ۴۰ مصدوم روز تاسوعا به صورت سرپایی در محل درمان شدند که ۱۲ نفر مربوط به نطنز، ۸ نفر مربوط به بادرود و ۵ نفر دیگر نیز مربوط به اصفهان بودند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان درباره آمار مراجعه‌کنندگان و امدادخواهان مراسم عزاداری روز عاشورا در میدان امام (ره) گفت: در این مراسم ۵۹ نفر امدادخواهی داشتند که ۵۴ مورد آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بیان کرد: سه مورد از این افراد به دلیل ضربه به سر و یک نفر نیز به دلیل سقوط در سطح همتراز دچار مصدومیت شده بودند که دو نفر از آن‌ها به بیمارستان آیت الله کاشانی و دو تن دیگر به بیمارستان امین منتقل شدند.

وی تصریح کرد: برای یکی  از این مصدومان که یک زن بود نیز مشکل قلبی تشخیص داده شد ولی به دلیل رضایت ندادن برای انتقال به بیمارستان، با رضایت شخصی در محل درمان شد.

روزهای تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) تمامی واحدهای اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان و اتاق‌های فرمان و مراکز فرماندهی عملیات به صورت ویژه آماده‌باش بودند.

در این روزها پایگاه‌های جاده‌ای از ساعت ۹ تا ۱۲ و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با چراغ گردان روشن در حاشیه جاده‌ها مستقر بودند.

همچنین در تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان امام(ره) شهر اصفهان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه خودروی آمبولانس همراه با هشت نیروی امدادی اورژانس و در امام‌زاده زینبیه، شاه‌کرم و سیدمحمد خمینی‌شهر هرکدام یک دستگاه آمبولانس با ۲ نفر پرسنل به صورت ویژه مستقر بودند.

در زمان حاضر اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان اصفهان از ظرفیت ۱۴۵ پایگاه شامل ۷۵ شهری، ۶۹ جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ اتاق فرمان و ۸۷۴ نفر نیروی انسانی برخوردار است.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

۷۱۳۵/6026

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.