سردار مهدی معصوم بیگی روز سه شنبه در آیین تکریم و معرفی فرمانده نیروی انتظامی فریدن در مجتمع فرهنگی کوثر این شهرستان افزود:  نیروی انتظامی، مقتدر در اجرای قانون، مستحکم در اجرای عدالت، صریح در برابر بر هم زنندگان نظم و امنیت و مهربان با همه اقشار مردم است.

وی افزود:  دایره مهربانی در نیروی انتظامی گسترده است به طوری که آحاد ملت را در درون خود جای می دهد.

وی ادامه داد : نیروی انتظامی از مرکز تا مرز، از شهر تا روستا، از خیابان تا بیابان شبانه روز مجاهدت می کند، کمتر هفته ای می گذرد که شهیدی تقدیم نشود  و کمتر شبی روز می شود که ماموران نیروی انتظامی در راه دفاع از مردم میهن مجروح و معلول نشوند.

معصوم بیگی اضافه کرد :  خادمان مردم در نیروی  انتظامی جان خود را در طبق اخلاص قرار داده اند و افتخار می کنند که نگهبان جان و مال و آرامش و آبروی مردم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان  با بیان این که رسالت نیروی انتظامی کمک به سایر دستگاه‌های امنیت ساز کشور است، افزود:  امروز با پشتوانه دستگاه قضایی و نیروهای اطلاعاتی یک چتر امنیت کامل در کشور گسترانده شده است.

وی با بیان اینکه مفاهیم فداکاری، مرام  و عشق در  خانواده بزرگ نیروی انتظامی در اوج است، افزود: همه این ویژگی ها و عزت و سربلندی امروز ما الهام گرفته از مسیر نورانی سید الشهدا و مجاهدت های این امام همام است همچنانکه استقلال جمهوری اسلامی در سطح خاورمیانه نشأت گرفته از واقعه کربلا است.

معصوم بیگی تصریح کرد: چنانچه سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی ارتقاء پیدا کند در انجام مأموریت‌ها موفق‌تر عمل خواهد کرد چرا که نیروی انتظامی از بطن مردم است.

وی با بیان اینکه  انتصاب ها در نظام اداری و اجرایی کشور باید به  بهره وری و ارتقا منتهی شود، افزود: در غیر اینصورت هم مردم و هم مسوولان ضرر بزرگی را متحمل می شوند.

 ۹۸ درصد مردم فریدن امنیت را در سطح عالی احساس کردند

سرهنگ رضا محمدی فرمانده پیشین نیروی انتظامی فریدن با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته،  افزون بر ۹۸ درصد مردم فریدن امنیت را در سطح عالی احساس کردند، اظهار داشت: با مشارکت مردم، حمایت ائمه جمعه و هم افزایی نهادهای اداری امروز می توانیم بگوییم همه مولفه ها و شاخص های امنیت در این منطقه در سطوح مختلف تحقق یافته است.

وی اهتمام ویژه به معیشت کارکنان نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح خادم را از جمله اولویت های دوره خدمت خود بیان کرد و افزود: اجرای طرح فاضلاب ستاد مرکزی، طراحی محیطی و خوشایند سازی محوطه، تجهیز نمازخانه و سالن جلسات، مرمت کلیه اماکن انتظامی ، مرمت ۲ باب منزل مسکونی سازمانی، دیوار کشی ساختمان جدید پلیس راهور، احداث واحد آشپزخانه، دیوار کشی ساختمان جدید پلیس راهور  و آسفالت ریزی از دیگر برنامه هایی است که در راستای تحقق نهضت عمرانی انجام شده است.

محمدی تامین نیازمندی ها و مقدمات اجرای طرح مکنا در ساختمان کلانتری ۱۱ شهر داران را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.

طرح مکنا ( مدیریت کیفیت ناجا) قرار است در پاسگاهها، فرماندهی های مرزبانی، سازمان وظیفه عمومی، ادارات گذرنامه و غیره پیاده و اجرا شود. بهسازی و خوشایند سازی محیط ، یکسان سازی چرخه انجام خدمات در واحدهای انتظامی در سریعترین زمان و برابر استانداردهای تعریف شده ، بهسازی الگوهای رفتاری کارکنان از جمله محورهای این طرح است  تا ضمن افزایش رضایت کارکنان و ارباب رجوع ، حقوق شهروندی رعایت شده و تفاوتی بین شاکی، متشاکی، متهم و شاهد نباشد.

فرمانده پیشین نیروی انتظامی فریدن از کشف و ضبط  افزون بر ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر ، انهدام پنج باند اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و به هلاکت رسیدن  ۲ نفر از سوداگران مرگ در دوره خدمت خود خبر داد.

 محمدی افزود: همه تلاش ما بر این بود که منویات فرمانده کل قوا و دستورات فرماندهی انتظامی در مرکز استان به خوبی  اجرا شود و از همه کسانی که در این راه به ما یاری رساندند قدردانی می کنم.

مردم باید به نیروی انتظامی امیدوار شوند و به آن اعتماد کنند

سپس امام جمعه  داران با بیان اینکه امنیت و آسایش بالاترین نعمت در زندگانی است، اظهار داشت:  تنها در سایه برقراری امنیت پایدار، واقعی و ماندگار است که مردم  می توانند به این باور برسند قدرتی وجود دارد که دلسوز و مصمم به حفظ آرامش آنان است.

به گفته وی اگر امنیت ظاهری و موقت و بر اساس رویه زورگویی، ترس و بگیر و ببند  نتایج خطرناکی مانند رعب و وحشت، لجاجت و فرار از قانون را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی افزود: هنگامی که مردم احساس کنند چشم بینا و تیزبینی وجود دارد که دلسوزانه و همراه با مهربانی حافظ امنیت آنان است  مشارکت آنان پررنگ تر،  روحیه کار جمعی بیشتر  و حرکت به سمت ناهنجاری ها کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شان مردم فداکار و مدافع نظام و انقلاب دست یابی به امنیت پایدار است، افزود: مردم باید به  نیروی انتظامی  امیدوار شوند و به آن اعتماد کنند ، یک فرمانده باید مردمی باشد و در بطن جامعه حضور پررنگ داشته باشد، رویکرد همکاری و مشارکت با دیگر مسئولان داشته باشد،  ظرفیت ساز باشد نه فرصت سوز و از نفوذ و  قدرت مسئولان دیگر به خوبی  برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کند.

سیاوشی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی افزود: تلاش برای  برقراری اتحاد و صمیمت بین مردم  در ایجاد حرکت خودجوش آنان به سمت ثبات و امنیت موثر است  بنابراین  همه باید تلاش کنیم خون شهدای این عرصه خطیر پایمال نشود و به اهداف واقعی در این مسیر جامه عمل بپوشانیم.

 شیوه های نوین برای تحقق امنیت پایدار استفاده می شود

فرمانده جدید نیروی انتظامی فریدن در سخنانی با بیان اینکه برقراری امنیت نیازمند اقتدار و مشارکت مردمی است، توجه به شیوه های نوین برای تامین امنیت پایدار ، اجرای طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی، فرهنگ سازی مناسب در خصوص برقراری نظم  و تحکیم انضباط اجتماعی، برخورد قاطع با مخلان امنیت ، سارقان و توزیع کنندگان مواد مخدر را از جمله اولویت های کاری خود برشمرد.

سرهنگ مختار بهارلو بر ضرورت  ارتقا مهارت های حرفه ای کارکنان، برگزاری همایش های مختلف با محوریت  پیشگیری از جرم با تاکید بر استفاده از اساتید دانشگاه ها و  صاحب نظران، تعامل و توسعه روابط کلیدی با نهادهای دیگر، استفاده از حداکثر ظرفیت های سازمانی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، آئین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی فریدن عصر سه شنبه با حضور شماری از مسوولان استانی و منطقه ای در مجتمع فرهنگی کوثر این شهرستان برگزار شد.

در این آئین با قرائت حکمی، از تلاش های سرهنگ رضا محمدی فرمانده پیشین نیروی انتظامی فریدن قدردانی و سرهنگ  مختار بهارلو  به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.

رضا محمدی در سمت فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مبارکه به خدمت ادامه می دهد.

مختار بهارلو پیش از این جانشین فرماندهی نیروی انتظامی فریدن و خور و بیابانک، رییس کلانتری ۱۱ شهرستان های  نجف آباد، گلدشت، ریس کلانتری  فولاد شهر، جمگردان، ویس و ملاثانی خوزستان، فرماندهی بخش باغبهادران و رییس پاسگاه اهواز را در کارنامه کاری خود داشته است.

فریدن با  ۲ شهر ، ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

۹۸۶۱/ ۶۰۲۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.