علی‌باقر طاهری‌نیا شامگاه شنبه در حاشیه بهره‌برداری از دانشگاه فرهنگیان آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو معلم‌ها و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان سال ۹۶ و حتی پیش‌ از آن سه هزار نفر بود که این میزان در سال ۹۷ به ۴۱ هزار نفر و امسال نیز به ۳۶ هزار دانشجو رسید.

وی بیان کرد: امسال ۲۴ هزار سهمیه به صورت پیوسته از طریق کنکور پذیرفته خواهند شد، جذب سایر داوطلبان با برگزاری آزمون استخدامی فرهنگیان صورت می‌گیرد و دوره آموزشی یک‌ساله‌ای هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان، بودجه پژوهشی تخصیصی را ناکافی دانست و تصریح کرد: گره‌هایی در فرآیندهای اداری موجب کمبود اعتبارهای پژوهشی شده؛ این دانشگاه در بسیاری شاخص‌ها نوپا به شمار می‌آید و هنوز جای کار زیادی دارد.

وی در ادامه راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان آران‌وبیدگل را کاشت نهال دانایی در این شهرستان عنوان کرد و اظهارداشت: در صدد هستیم با مشارکت نهادهای دولتی و افراد نیکوکار این دانشگاه را تجهیز کنیم که این مهم با اختصاص زمین و ساخت دانشگاه در چنین نقاطی شدت خواهد گرفت.

به گفته طاهری‌نیا، دانشگاه فرهنگیان امسال ۲۴ هزار دانشجو معلم را از طریق آزمون سراسری برای تحصیل در مراکز آموزشی وابسته به این دانشگاه جذب می‌کند و ۱۷ هزار معلم نیز از طریق آزمون استخدامی پذیرش می‌شوند.

هم‌اکنون ۷۰ هزار دانشجو معلم در پردیس‌ها و مرکزهای دانشگاه فرهنگیان کشور مشغول به تحصیل هستند.

مرکز پسران دانشگاه فرهنگیان در آران‌وبیدگل عصر امروز در آیینی با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در ساختمان پیشین فرمانداری این شهرستان راه‌اندازی شد.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با برخورداری از ۱۲۵ واحد آموزشی و جمعیت دانش آموزی ۲۰ هزار نفری، در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.