سید صادق موسوی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه المپیاد فیلم های کودکان در سالن سوره اصفهان  افزود: برغم امکانات محدود انجمن سینمای ایران، با افتخار تمامی برگزیدگان این دوره را بورسیه می کنیم و البته این پول، بودجه نفت و یارانه شماست که برای حمایت استعدادهایی چون شما در اختیار ما قرار گرفته است.
وی ادامه داد: وضعیت کودکان و نوجوانان امروز نشان می دهد آنها از نسل امثال من بسیار جلوتر هستند.
مدیر عامل انجمن سینمای جوان ایران افزود: آینده ایران برای شماست و به طور قطع بدانید آینده ای بهتر،  توسعه یافته تر،  ثروتمند تر و خوشبخت تر در انتظار شماست.
وی اظهار کرد: از ابتدای تاسیس انجمن سینمای جوان تا کنون صد هزار دانش پژوه از این مجموعه  دانش آموخته شده اند.
همچنین مدیر بخش المپیاد و مشاور دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: روزی که در بخش ایده شروع کردیم و اینکه چگونه یک ایده  به طرح تبدیل شود باور نمی کردیم که اینگونه رشد داشته  باشد و اتفاق بزرگی رخ داد.
حبیب  ایل بیگی با بیان اینکه  المپیاد با هدف امیدواری برای نوجوانان آغاز شد، افزود: استید این دوره بدون چشم داشت تمام تجربیاتی که با سختیها بسیار به دست آورده بودند، در این دوره در اختیار نوجوانان قرار دادند.
وی با بیان اینکه کار داوری این دوره بسیار سخت بود، افرود: همه ۶۴ نوجوان المپیاد شایسته تقدیر و مدال طلا هستند ولی باید به چارچوب المپیاد وفادار بود و البته  رسیدن به مرحله المپیاد کار مشکلی بود و نفس حضور در کنار استادی بزرگ برای شرکت کنندگان در دوره افتخاری بسیار بزرگ بود.
 سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ۲۸ مرداد تا چهار شهریور در اصفهان در حال برگزاری است.
المپیاد فیلم های نوجوانان از بخش های جنبی این جشنواره ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در هشت گروه با حضور است هشت نفر از سینماگران مطرح کشور برگزار شد.
طی ۳۱ دوره برگزاری این جشنواره بین المللی در کشور ، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است.

 بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم  تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.