ایمان حجتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های عید قربان تا غدیر از روز عرفه با برگزاری دعای عرفه در باغ رضوان اصفهان توسط سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان آغاز تا آغاز جشنواره فیلم های کودک و نوجوان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در شب عید غدیر آغاز به کار می کند، اضافه کرد: در جشنواره امسال تلاش شده است پیوند مخاطب با مبحث غدیر مدنظر قرار گرفته و از نمادهای غدیر در جشنواره امسال بهره خواهیم جست.

همچنین معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان در این نشست گفت: ۱۵۵ برنامه در ایام عید قربان تا غدیر با همکاری ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان و بهره گیری از ظرفیت های مردمی کانون های فرهنگی و سمن ها و سایر نهادهای مردمی اجرا می شود.

مجتبی رشیدی اظهار کرد: شهرداری در این برنامه نقش تسهیل گری دارد و از برنامه ها حمایت مادی و معنوی خواهد کرد.

وی افزود: برنامه ترکیبی نمایشی بزرگی با عنوان "خبر بزرگ" با همکاری بنیاد غدیر در مجموعه فدک برگزار می شود که پیش بینی می شود در سه شب برگزاری این نمایش ۴۵ هزار نفر بازدید کننده داشته باشد.

معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین در این ایام به مناسبت تقارن با ۳۰ مرداد به عنوان روز جهانی مسجد یک هزار مسجد سطح شهر اصفهان بیمه خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره مهر ماندگار با هدف شناسایی استعدادهای مناطق محروم استان در زمینه های فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر برنامه های این ایام است.

همچنین مشاور شهردار اصفهان در امور هیات های مذهبی نیز از برگزاری جشن غدیر توسط ۳۵ هیات مذهبی در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان خبر داد و افزود: شهرداری در این برنامه ها نقش تسهیل گری و کمک های مادی ومعنوی خواهد داشت.

سید علیرضا خاتون آبادی اظهار کرد: در این ایام ویژه نامه روزنامه اصفهان زیبا با هدف معرفی هیات ها، کانون ها و مراکز فرهنگی فعال در دهه ولایت منتشر می شود.

وی تصریح کرد: اصل در برنامه های دهه ولایت امسال محله محوری است و برنامه های دیگری چون مسابقه ۱۰ کودک ۱۰ فکر، حضو پنج کاروان شادی در خیابان های باغ گلدسته، رهنان، خوراسگان و گذر فرهنگی چهارباغ، توزیع اقلام فرهنگی، دیدار از "آزادگان سادات" به مناسبت روز ورود آزادگان، گردهمایی هیات های مذهبی  از دیگر برنامه های این ایام است.

مناسبت دهم ذی الحجه (عید قربان) تا ۱۸ این ماه (عید غدیر) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده است.

۶۰۲۲/ ۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.