تیم فوتبال ذوب آهن در چارچوب رقابت های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا دوشنبه شب مقابل الاتحاد عربستان شکست خورد.

تیم ذوب آهن که به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات حضور دارد ، در دیدار برگشت این مرحله که ۲۱ مردادماه در قطر برگزار می شود، از نماینده عربستان پذیرایی خواهد کرد. نماینده ایران در دیدار ۲۱ مرداد خود در دوحه قطر با پیروزی یک بر صفر مقابل حریف می  تواند از گروه خود صعود کند.

احمد جمشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره شرایط این رقابت ها و وضعیت تیم ذوب آهن ایران گفت: شب گذشته هوای گرم کار را برای بازیکنان ما دشوار کرد و حتی نشستن روز نیمکت نیز برای ما سخت بود تا اینکه بازیکنان ۹۰ دقیقه بازی کنند.

وی افزود: به هر حال بازی خوبی بود و ما توانستم در همان ابتدای این دیدار به گل برسیم ولی روی اشتباهات فردی گل تساوی را خوردیم و متاسفانه در نیمه دوم نیز بازی را واگذار کردیم.

جمشیدی تصریح کرد: ولی به لطف گل زده در خانه حریف در بازی برگشت با پیروزی یک بر صفر می توانیم از گروه خود صعود کنیم و تیم ذوب آهن ایران این ظرفیت  را دارد که بتواند نماینده کشورعربستان را شکست دهد و در مرحله بعدی نیز با یکی از دو تیم الاهلی و یا الهلال عربستان بازی کند.

وی با بیان اینکه بازیکنان ذوب آهن هم قسم شدند که بازی برگشت را ببرند، اظهار داشت: با شناختی که از بازیکنان تیم ذوب آهن دارم روحیه پیروزی بالایی دارند و مطمئن هستم اگر مشکلی پیش نیاید با اتحاد و همدلی به مرحله بعدی این رقابت ها صعود خواهیم کرد .

سخنگوی باشگاه ذوب آهن با بیان این که تیم ذوب آهن ایران به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت ها حضور دارد گفت: در این شرایط این تیم حمایت و تشویق رسانه ها را می طلبد که بتوانیم پرچم ایران را سربلند در این رقابت های آسیا نگه داریم و پیروز دیدار برگشت باشیم.

وی اظهار داشت:  انشااله با هماهنگی که در این مدت به وجود می آید می توانند در بازی برگشت تاثیرگذار باشند.

جمشیدی همچنین در باره شرایط میزبانی کشور قطر گفت:  تیم ذوب آهن کشور قطر را به عنوان میزبان انتخاب کرد و تیم عربستان در آنجا تماشاگرانی دارد و ما نیز هوداران خود را داریم که امیدوارم با تلاش بازیکنان و شرایط خوبی در این کشور برای تیم است بتوانیم موفق ظاهر شویم.

پیش از این تیم های پرسپولیس و استقلال دیگر نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با ارائه نمایش های غیر قابل انتظار خود در مرحله گروهی از گردونه این مساباقات حذف شدند.
این رقابت ها درحالی درمنطقه غرب آسیا هم اکنون درحال برگزاری است که دیدار مرحله  یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق آسیا پنجم تیرماه به پایان رسیده است.

دیدار برگشت این دو تیم نیز در تاریخ ۲۱ مرداد در در ورزشگاه العربی دوحه برگزار خواهد شد.

سبزپوشان ذوب آهن نیز پس از استقلال و پاس که به ترتیب دو و یکبار قهرمان باشگاه‌های آسیا شدند به همراه همشهری خود سپاهان، چهارمین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی راه یافته است.

این تیم در ۲۲ آبان ۱۳۸۹ و در تک بازی فینال در ورزشگاه ملی المپیک توکیو واقع در کشور ژاپن به مصاف تیم "سئونگنام ایلهوا چونما" رفت و در این دیدار با نتیجهٔ ۱–۳ مقابل نمایندهٔ کره جنوبی شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ رضایت داد.

/۶۰۲۶/۸۱۱۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.