مرتضی تیموری روز سه شنبه در آیین رونمایی از دستاوردهای برتر جهاد دانشگاهی به مناسب سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در سالن جلسات دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: فعالیت های جهاد دانشگاهی در این سال ها در راستای برنامه های علمی، پژوهشی و فرهنگی کلان کشور بوده و این مجموعه همواره تلاش داشت تا از منافع کشور پاسداری کند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی و مشارکت این نهاد در مدیریت دانشگاه بین سال های ۵۹ تا ۶۱ به نقش جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: در دفاع مقدس حدود ۲۰۰ طرح تحقیقاتی به جهاددانشگاهی دانشگاه صنعتی به عنوان تنها واحد که دارای دفتر پشتیبانی از جبهه بود ارجاع شد که قریب به ۵۰ طرح در آن دوران به تولید محصول رسید و تاثیر مهمی در دفاع دانش بنیان از کشور در آن زمان داشت.

وی به تشکیل هسته اولیه انجمن رمز ایران در جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان با حضور محمد رضا عارف و مهدی برنج‌کوب در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این نهاد به امور فرهنگی و اطلاع رسانی در کنار مسائل علمی و پژوهشی توجه دارد و تشکیل برخی از خبرگزاری ها توسط جهاد دانشگاهی در سال های گذشته موید این مطلب است.

رییس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان با تاکید بر این که این جهاد دانشگاهی یکی از مراکز مهم در آموزش و تربیت نیروی متخصص است به آموزش هشت هزار نفر دوره در  بخش آموزش این واحد اشاره کرد و گفت : یکی از افتخارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان، تربیت و آموزش مربیان است به گونه ای که افراد پس از گذراندن دوره های مدرسی، جذب بازار کار می شوند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تصریح کرد: جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در زمینه ایجاد اشتغال عملکرد خوبی داشته و بجز ۱۰۰ نفر نیروی شاغل در این نهاد حدود ۳۰۰ مدرس بیمه شده دارد، ضمن آن که آموزش های کاربردی این واحد، تاثیر بسزایی در جذب دانش پژوهان این واحد در بازار کار داشته است.

تیموری با بیان طیف گسترده آموزش های کاربردی جهاد که از دوره های طراحی زیرساخت های مراکز داده تا پروش عقرب را شامل می شود به آموزهای فرا استانی این نهاد در عسلویه  و جم اشاره و اعلام کرد اشتیاق مدیران به جذب پرسنلی که دوره های آموزش ضمن خدمت را در این واحد گذرانده در صنایع نفت و گاز دیده می شود.

وی از چاپ ده ها عنوان کتاب جدید در این واحد خبر داد و گفت کتاب های آمورش زبان انگلیسی با عنوان "هشت"  که در این واحد تهیه شده، موفق به دریافت تاییدیه از موسسه "یورک" شده است، این کتاب موفق به رعایت تمام استاندارد های جهانی در زمینه آموزش انگلیسی شده است. 

وی با بیان این که در حوزه پژوهش، جهاد دانشگاهی صنعتی در میان ۱۰۱ گروه پژوهشی کشور، ۲ گروه پژوهشی مستقر دارد که هر ۲ گروه حائز رتبه‌ ۹ و ۱۲ از بین این ۱۰۱ مرکز  شده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان کسب رتبه‌های برتر را دلیل حمایت سازمان‌های ذی‌ربط از جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان دانست.

تیموری با بیان این که جهاد دانشگاهی در معرفی خود عملکرد خوبی نداشته ، افزود : اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور پس از استان تهران است و بنابراین جهاددانشگاهی استان اصفهان نیز باید در رتبه دوم کشور باشد.

تیموری با بیان اینکه در سال جاری پروژه‌های متعددی در شهر اصفهان اجرا شد، گفت: همان‌طور که اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است در این استان جهاد دانشگاهی با دو واحد جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان و پژوهشکده‌های وابسته و دانشگاه جهاد دانشگاهی در قالب هفت مجموعه در راستای ارتقا علمی و پژوهشی کشور در تلاش است.

در این مراسم از طرح های دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون شیمیایی و تکنولوژی پوشش دهی فسفاته، دستیابی به دانش فنی تولید هیدروژل های متخلخل با قابلیت کاربرد در کشاورزی، ترجمه کتاب در حوزه آموزش زبان انگلیسی و انتشار چند جلد در حوزه های مختلف رونمایی شد.

/۶۰۲۶/۳۰۸۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.