استاندار اصفهان گفت: باید خلاقیت و نوآوری در حل مسائل و رفع مشکلات، مورد توجه همه مدیران باشد و همفکری،همکاری و همزبانی برای خدمت بیشتر به مردم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در جلسه شورای هماهنگی امور اقتصادی استان اظهار داشت: این جلسه یکی از مهم‌ترین جلساتی است که می‌توان از آن یاد کرد چرا که تغییرات لازم در تیم اقتصادی استان انجام شده و اکنون انسجام عملی بیشتری بین تیم جدید و مدیران این بخش ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در تغییرات صورت گرفته تلاش بر این است که روش و منش قبلی اصلاح شود و مدیران جدید با جسارت بیشتری خواسته ها و نیازهای مردم را با عینک خوش بینی حل و فصل کنند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ضمن احترام به همه کارشناسان و معاونان دستگاه ها باید روال قبل اصلاح شود و همکاری و هماهنگی در راستای حل مشکلات اقتصادی سرعت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: باید خلاقیت در حل مسائل و تلاش برای رفع مشکلات مورد توجه باشد و نوآوری در فعالیت های گسترده اقتصادی در دستور کار قرار گیرد و  اصفهان  باید به دنبال جذب حداکثری سرمایه گذار باشد نه دفع آن.

رضایی تصریح کرد: به کارآفرینی در استان باید توجه ویژه ای شود و اتاق بازرگانی در این خصوص نقش مهمی می تواند ایفا کند.

وی اضافه کرد: دتحریم های اقتصادیر واگذاری زمین به واحدهای مختلف صنفی و کشاورزی باید بر حسب نیاز زمین واگذار شود و این واگذاری ها محدود شوند.

توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها

استاندار صفهان یادآور شد: استان اصفهان دیگر جای صنایع آلاینده و آب بر نیست و باید به ظرفیت های عظیم شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و صنایع هایتک توجه ویژه ای شود و به سمت استفاده از فناوری های روز حرکت کنیم.

 رضایی خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای زیرساخت های گردشگری استان از جمله طرح توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان و تسریع در اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران انجام گرفته است و امیدواریم به زودی به نتایج خوبی برسد.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد وقت و فعالیت خود را در استانداری به مسائل پیرامونی آب اختصاص داده ام زیرا معتقدم تأمین آب و توجه به پروژه هایی همچون قطار سیر السیر اصفهان – تهران در راستای گسترش صنعت گردشگری نقش مهمی دارد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: مسائل باید اساسی و ریشه ای حل شود و در این راه باید به دنبال شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها باشیم و دیگر به دنبال صنایعی آب بر و با آلایندگی بالا نباشیم.

وی به لزوم آسیب شناسی برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: باید بررسی کرد چرا باوجود ظرفیت های عظیم استان اصفهان در این حوزه جذب توریست پایین تر از حد انتظار بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: باتوجه به جاذبه های فرهنگی، میراثی و تاریخی استان و پتانسیل های جذب گردشگر باید مسائل هتل داران استان توسط دستگاه ه های ذیربط حل وفصل شود.

یک بسته تشویقی سرمایه گذاری برای استان تهیه شود

 سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی که مربوط به خصوصی سازی است هنوز به خوبی اجرا نشده است به همین علت امور باید سیستمی و نظام مند شوند و در این مسیر، بسته های تشویقی به فعالان اقتصادی ارائه شود.

وی ادامه داد: مشکل اساسی کشور نبود برنامه ریزی و آموزش درست است که البته قبل از آن شناخت مطلوب از وضعیت واحدهای صنعتی، لازم است به همین دلیل بازدید از شرکت های صنعتی را در دستور کار قرار داده ایم.

 ایوب درویشی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه سرعت عمل درکار را یکی از راهکارهای مهم برای حل مشکلات دانست و گفت: دولت الکترونیک باید به طور کامل پیاده سازی شود اگرچه پیش از اجرا شدن، تأمین زیرساخت های آن ضروری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.