یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: نقد سازنده و منصفانه مهم‌ترین رسالت حوزه خبر و خبرنگاری است، اما یک خبرنگار متعهد نباید از معیار صداقت و تعهد به حرفه خود خارج شود.

سید جواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در کاشان، اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه که برای عبور از بحران‌آفرینی دشمنان ، نیازمند به وحدت و همدلی در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستیم رسالت و تعهد اصحاب رسانه سنگین‌تر از هر زمان دیگری است.

وی افزود: خبرنگار صادق و متعهد با انتشار خبر صحیح، دقیق و کامل و انتشار به موقع آن می‌تواند عامل وحدت و اعتماد مردم به مسئولان باشد و خبرنگاران باید ضمن دوری از طرح مسائل اختلاف برانگیز در جامعه، خبرهایی را منتشر کنند که برای وحدت و عبور از مشکل‌های جامعه اثر بخش باشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نقد به معنی واقعی آن جزو رسالت‌های خبرنگار است و اصحاب رسانه به هر میزان که نقد درست‌تر بنویسند، در رسالت خود برای خدمت به جامعه موفق‌تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: نقد منصفانه عنصر پویایی و شکوفایی جامعه است به همین دلیل برخی وقت‌ها خبرنگاران مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند، در حالی که مسئولان باید از نقد منصفانه خبرنگاران استقبال کرده و از راهکارهای رسانه و نگاه مردم برای برطرف کردن مشکل‌های جامعه استفاده کنند.

ساداتی نژاد تأکید کرد: اصحاب رسانه باید مرز  نقد و تخریب را بشناسند زیرا هدف از تخریب، مخالفت با مصالح مردم و جامعه است. رسانه‌ها باید واقعیت را به مردم و مسئولان منتقل کنند و راهکارهای آن را طلب کنند تا مردم از آن بهره‌مند شوند، اما مردم از تخریب دچار ضرر می‌شوند. 

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: تشخیص صحیح  موضوع خبر، توسط خبرنگار و رسانه مهم است و برخی وقت‌ها یک خبر و یک تیتر می‌تواند حاشیه بزرگی ایجاد کرده و هزینه زیادی را بر جامعه تحمیل کند و باعث انحراف ذهن جامعه از موضوع اصلی شود.

وی با اشاره به سابقه خبرگزاری ایسنا در عرصه خبررسانی تصریح کرد: انتظار می‌رود این خبرگزاری در راستای عنوان خود در استفاده حداکثری از ظرفیت و توان دانشگاه و دانشجو برای پیش‌برد اهداف مقدس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرین باشد.

ساداتی نژاد تأکید کرد: توجه به اخبار شهرستان‌ها، از جمله ویژگی‌های ایسنا است که علاوه بر اطلاع رسانی تخصصی حوزه دانشگاه، توانسته مشکلات مناطق دور از مرکز و حتی روستاها را به مسئولان برساند و به نوعی صدای مردم بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.