علی اصغر ذاکری هرندی روز شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان در استانداری اصفهان افزود: سیاست وزارت کشور و سازمان شهرداری ها به گونه ای است که هر شهرداری که در زمینه طرح های حوزه گردشگری از سند مالکیت برخوردار باشد می تواند وام هشت ساله بدون بهره تا سقف چهل میلیارد ریال دریافت کند.

وی گفت: بیشترین میزان وام در این زمینه را اصفهان پرداخت کرده و ۵۵ درصد شهرداری های استان از این تسهیلات استفاده کرده اند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان اظهار داشت: نگاه ما در این زمینه به رونق گردشگری و احیای بافت های فرسوده، کهن و تاریخی شهرهایست که از جنبه میراثی و جذب گردشگری برخوردارند.

ذاکری هرندی ادامه داد: شهرداری های استان امسال در زمینه گردشگری و بِرند سازی شهری فعالیت خوبی انجام داده و هشت جشنواره و رویداد گردشگری برگزار کرده اند.

وی گفت: در همین پیوند جشنواره گردشگری در هشت شهری که از محصولات شاخصی برخوردار بودند، برگزار شد یا برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در این زمینه از برگزاری جشنواره های انگور تیران، آلبالوی زازران، خربزه گرگاب، سمنوی شهرضا، توت علویجه، گل محمدی قمصر و نان کمشچه خبر داد.

وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه برند سازی شهری از سال گذشته جزو برنامه های دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این جشنواره ها توسط شهرداری ها و در قالب برند سازی شهری برگزار شد و در ادامه برند این شهرها با نشان و نام ویژه آنها در سراسر کشور ارائه می شود.

ذاکری هرندی تصریح کرد: نگاه دفتر امور شهری، ایجاد درآمد پایدار در حوزه گردشگری برای شهرداری هاست.

وی با اشاره به اینکه سایت هایی هم برای معرفی این برندها طراحی و راه اندازی شده است تا این محصولات را به مردم کل کشور معرفی کنند، اظهار امیدواری کرد که دستگاه های متولی دیگر نظیر جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی با همکاری شهرداری ها بتوانند محصولات خود را در قالب برگزاری جشنواره و با هدف جذب گردشگر ارائه کنند.

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان در سال ۹۸، امروز با چهار دستور کار شامل ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه تابستان، ایجاد سازوکار راه اندازی طرح  سفرهای آسان و برنامه ریزی شده(ساب)، راه اندازی کمپین گردشگری و معرفی استان سیستان و بلوچستان به نام "سرزمین ناشناخته ها" و موضوعات مرتبط، به ریاست مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

۷۱۵۰/۶۰۲۷ 

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.