آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: البته دشمن بداند با این اقدامات به جایی نمی رسد و طبق سفارش های قرآن اگر صبر و تقوا داشته باشیم دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل الله نوری اشاره اضافه کرد:  اگرچه مشروطیت مورد تایید همه علما بود و حتی خود آیت الله شیخ فضل الله نوری از رهبران این نهضت بود ولی معتقد بود این مشروطیت با دین و شرع باید هماهنگ باشد.
 وی اظهارداشت : کسانی که با اصل مشروطیت مخالف بودند با برچسب زدن ضدیت با مشروطه به آیت الله شیخ فضل الله نوری کاری کردند که این عالم بزرگ در ملا عام دار زده شد و مردم نیز به واسطه بی بصیرت در شهادت ایشان کف زدند.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه مردم باید بصیرت، آگاهی و دشمن شناسی داشته باشند، افزود: امروز هنوز برخی دم از مذاکره با آمریکا می زنند در حالی که دوستان آمریکا مانند ژاپن به ذلت کشیده شده اند.
وی با اشاره به کشتار مردم ژاپن در بمباران اتمی هیروشیما،  گفت: سردمداران آمریکا مصداق تعبیر قرآنی هستند که برخی از انسان ها را  از حیوان پست تر معرفی می کند.
خطیب جمعه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع)، تصریح کرد: این امام معصوم، اولین امامی است که در دوران کودکی به مقام امامت رسید و بسیاری به واسطه نشناختن جایگاه امامت در خصوص ایشان دچار تردید شدند.
وی خاطرنشان کرد: امامت از منظر شیعه، منصب الهی است که علم او الهی و معصوم و واجب الاطاعه است.
امام جمعه اصفهان همچنین سالروز شهادت عباس بابایی فرمانده نیروی هوایی ارتش، شهدای بیت الله الحرام  و روز شیر مادر را گرامی داشت.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ویژگی های انتخاب رفیق و همراه از منظر اسلام، اظهارداشت: مومن بودن، پاکدامنی و پاک دستی، اخلاق خوب و دوری از محرمات الهی از جمله ویژگی های همراه خوب است.

۷۱۳۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.