وزیر صنایع عراق گفت: 190 پروژه سرمایه گذاری از سوی وزارت صنایع عراق معرفی می شود و از شرکت های ایرانی به ویژه استان اصفهان استقبال می کنیم که در این پروژه سرمایه گذاری مشترک کنند و دولت عراق ضمانت آن را بر عهده می گیرد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، عبدالله صالح الجبوری در  نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و عراق، اظهار کرد: سرمایه گذاری مشترک تولیدکنندگان استان اصفهان با همتایان عراقی می تواند همکاری های اقتصادی دو طرف را تعمیق بخشد.
وی ایجاد واحدهای تولیدی در کربلا و نجف توسط فعالان اقتصادی استان اصفهان را گام مهمی در  تقویت روابط اقتصادی دو کشور ایران و عراق عنوان کرد و افزود: نباید وقت و انرژی در تدارک کمیته های مشترک و پروتکل های همکاری گذاشت بلکه اقدامات عملی می تواند سطح مروادات  دو کشور را افزایش دهد.
وزیر صنایع عراق با اشاره به سابقه بلند مدت روابط تجاری ایران و عراق، گفت: هر دو کشور خواستار توسعه و تقویت روابط اقتصادی در زمینه های مختلف هستند و بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی می تواند در این توسعه روابط نقش مهمی را ایفا کند.
وی با اشاره به توانمندی استان اصفهان در دو صنعت پلاستیک و فولاد، اظهار کرد: اتاق های بازرگانی می تواند زمینه حضور صنعتگران اصفهان را در عراق فراهم کند.
الجبوری خاطر نشان کرد: 190 پروژه سرمایه گذاری از سوی وزارت صنایع عراق معرفی می شود و  از شرکت های  ایرانی به ویژه استان  اصفهان  استقبال می کنیم که در این پروژه سرمایه گذاری مشترک کنند و دولت عراق ضمانت آن را بر عهده می گیرد.
وی خواستار سرعت بخشی مشارکت شرکت های استان اصفهان در صنعت  عراق شد و افزود: عراق شرکت هایی که در شرایط سخت به این کشور کمک کنند، در شرایط آرامش و با ثبات فراموش نمی کند.
اصلاح تعرفه عراق بر روی کالای ایرانی خواسته فعالان اقتصادی است
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: استان اصفهان با 9200 واحد صنعتی و معادن متنوع و قطب تولیدات کشاورزی می تواند نیاز بازار عراق را در بخش های مختلف تامین کند.
بهرام سبحانی تصریح کرد: اصفهان در بخش فولاد می تواند علاوه بر ایجاد واحدهای تولید میلگرد مواد اولیه مورد نیاز این بخش را تامین کند.
وی خواستار اصلاح تعرفه ورود محصولات فولادی به عراق شد و افزود: برخی از محصولات فولادی امکان تولید در عراق نیست و تا زمان خودکفایی عراق ، ایران می تواند با تعرفه مناسب نیاز بازار این کشور را برطرف کند.
سبحانی خواستار تسهیل نقل و انتقال مالی بین شرکت های عراقی و اصفهانی شد و گفت: تغییر شیوه خرید و فروش پیله وری در مرزها باید به فروش پر تعداد و مبتنی بر سیستم بانکی تغییر کند تا شاهد استمرار و افزایش حجم تجارت دو طرف باشیم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از توانایی استان اصفهان در تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز عراق خبر داد و افزود: استان اصفهان در تولید مصالح ساختمانی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.
رئیس اتاق صنایع بابل عراق در این نشست خواستار تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران - عراق با الهام از گذشته شد.
سید متقی جاسم، خواستار فعال شدن سفارتخانه و کنسولگری های دو کشور در بستر سازی توسعه روابط  اقتصادی شد و گفت: نمایندگی دو کشور می توانند نقش موثری در معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری عراق و ایران داشته باشند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.