به گزارش ایرنا، تردد خودروهای شخصی و سنگین، اتوبوس ها و تاکسی ها مقابل پایانه مسافربری صفه در جنوب کلانشهر اصفهان بویژه در ساعت ابتدایی صبح از هفت تا هشت باعث ایجاد ترافیک سنگینی می شود به طوری که خودروهایی که از سمت بزرگراه شهید دستجردی قصد ورود به بزرگراه شهید کشوری را دارند ناچار به عبور از مقابل این پایانه هستند.
از طرفی خودروها و اتوبوس هایی که قصد خروج از توقفگاه و پارک سوار پایانه صفه را دارند در مسیر خروجی خود در ترافیک خودروهایی که قصد ورود به خیابان هزار جریب و بزرگراه شهید کشوری را دارند، گرفتار می شوند که این امر علاوه بر نارضایتی مردم و اتلاف وقت، زمینه ساز تصادف های رانندگی نیز می شود هرچند پلیس راهنمایی و رانندگی تا کنون تدابیری را برای کاهش این ترافیک از جمله افزایش زمان چراغ سبز پل صفه و حضور نیروهای پلیس راهور داشته است.
سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از چند سال گذشته به دلایل مختلفی از جمله افزایش استفاده از خودروهای شخصی و جمعیت ساکن در مناطق و شهرهای جنوب اصفهان بویژه سپاهان شهر و بهارستان با ازدیاد حجم تردد خودروها از مسیر بزرگراه شهید دستجردی به سمت پایانه مسافربری صفه مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه ترافیک مقابل پایانه صفه در ساعت های ابتدایی صبح که مردم قصد رفتن به محل کار یا مدرسه را دارند بسیار زیاد است، اظهار داشت: پلیس راهور تا کنون اقدام هایی را مانند افزایش تعداد نیروهای پلیس حاضر در محل برای هدایت خودروها و جلوگیری از توقف خودروها در مسیر و افزایش زمان چراغ سبز انجام داده است.
چلمقانی با اشاره به اینکه حجم بسیاری از این ترددها مربوط به خروج از بزرگراه شهید دستجردی و ورود به بزرگراه شهید کشوری است، توضیح داد: هیچ نیازی به عبور این خودروها از مقابل پایانه صفه نیست اما بدلیل اینکه هیچ جاده یا کنار گذری برای این موضوع، تعبیه نشده است آنها ناچار به عبور از جلوی پایانه هستند که منجر به تشدید ترافیک می شود.
وی اضافه کرد: احداث یک کنار گذر برای تردد خودروها از بزرگراه شهید دستجردی به سمت شهید کشوری از پشت پارک بانوان، پایانه صفه و مجتمع زیتون جهت کاهش بار ترافیکی این محدوده ضروری است و پلیس راهور آن را به شهرداری اصفهان پیشنهاد کرده است.
رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان تاکید کرد: تا زمانیکه هنوز ساخت و ساز در محدوده پشت پایانه صفه صورت نگرفته و زمین های آن آزاد است، بهترین فرصت برای ایجاد این کنار گذر می باشد و امیدواریم که شهرداری اصفهان این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
چلمقانی خاطرنشان کرد: پارک سوار پایانه صفه برای اتوبوس های داخل شهری در حال احداث است و در زمان حاضر اتوبوس ها ناچار به توقف در کنار خیابان هستند که همین امر و همچنین توقف برخی خودروها و تاکسی های اینترنتی در کنار پایانه در ترافیک تاثیر می گذارد.
صفه یکی از پرتردد ترین پایانه های مسافربری اصفهان در جنوب این کلانشهر است که به طور متوسط روزانه حدود یکصد هزار مسافر از آن جا به جا می شوند.
کلانشهر اصفهان 2 میلیون نفر جمعیت دارد.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.