شبکه دانشگاه ­های جاده ابریشم (Silk-Road Universities Network) با هدف توسعه روابط علمی و فرهنگی کشورهای در مسیر جاده ابریشم، تحکیم صلح و دوستی و احیای سنت­ های مشترک ملت­ ها در سال 2015 در دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک سئول کره جنوبی تشکیل شد و 78 دانشگاه و موسسه آموزشی و تحقیقاتی از 30 کشور عضو این شبکه هستند.
از ایران سه دانشگاه اصفهان، علامه طباطبایی و بین المللی امام خمینی(ره) قزوین عضو این شبکه هستند.
سید کمیل طیبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه اصفهان درجهت بین المللی سازی اقدام ها و فعالیت های خود، در صدد گسترش همکاری ها با شبکه دانشگاه های جاده ابریشم در زمینه های علمی و فرهنگی است.
وی با بیان اینکه شبکه دانشگاه های جاده ابریشم از فعالیت های پژوهشی، همایش ها، تبادل دانشجو و استاد و مسابقه های فرهنگی حمایت می کند، اظهار داشت: زمینه همکاری های بیشتر در بخش های اقتصادی، هنری، تاریخی و بهداشتی نیز با این شبکه برای دانشگاه های کشورمان وجود دارد.
طیبی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان همکاری و تعامل با شبکه دانشگاه های جاده ابریشم را از سه سال گذشته آغاز کرد، گفت: این دانشگاه تلاش می کند تا نقش و مشارکت بیشتر و مهم تری در فعالیت های شبکه مذکور در برگزاری نشست های علمی اقتصادی و فنی و مهندسی داشته باشد.
وی، برگزاری همایش بین المللی اقتصاد منطقه ای را یکی از این اقدام ها خواند و اضافه کرد: مقرر است این همایش سال آینده با همکاری شبکه دانشگاه های جاده ابریشم و سازمان همکاری منطقه ای اکو در دانشگاه اصفهان برگزار شود.
مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: تا کنون شماری از دانشجویان این دانشگاه در مسابقه های بین المللی شبکه دانشگاه های جاده ابریشم شرکت و سه کارگاه آموزشی توسط دانشگاه در نشست های جهانی این شبکه برگزار شده است.
طیبی به دیداری که سانگ دون هوانگ مدیر عامل شبکه دانشگاه های جاده ابریشم (SUN) در هفته جاری با رییس دانشگاه اصفهان داشت، اشاره و تصریح کرد: در این دیدار بر تحکیم روابط دانشگاه های جاده ابریشم از جمله ایران و گسترش روابط علمی، آموزشی و فرهنگی تاکید شد.
دانشگاه اصفهان از سال 2016 به عنوان عضو شبکه دانشگاه های جاده ابریشم، همکاری هایی را با این سازمان داشته است.
جاده ابریشم، شبکه راه های به هم پیوسته با هدف بازرگانی در آسیا بود که شرق، غرب و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و شرق اروپا پیوند می داد.
این مسیر تا قرن پانزدهم میلادی به مدت یکهزار و 700 سال، بزرگترین شبکه بازرگانی و ارتباطی دنیا بود.
با توجه به تحول های علمی و اقتصادی در شرق، اهمیت جاده ابریشم در تحول اقتصادی کشورهای آسیایی و عضویت دانشگاه های برجسته کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، یونان و روسیه در شبکه دانشگاه های جاده ابریشم (SUN)، عضویت در این شبکه گام موثری در همکاری های علمی و دانشگاهی و گسترش مبادلات فرهنگی و اقتصادی بین ایران و دیگر کشورها در مسیر تاریخی جاده ابریشم است.
دانشگاه اصفهان با 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.