حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ائمه جمعه و جماعات باید علاوه بر بیان معارف، احکام، تفسیر قرآن در این ماه به بیانیه گام دوم توجه جدی و آنرا برای مردم و به ویژه قشر جوان تشریح کنند.
وی تصریح کرد : نظم و انضباط در برگزاری سه نوبت نماز، بیان احکام، تفسیر و نهج البلاغه و بیان معارف از مهمترین برنامه های ابلاغی ائمه جمعه و جماعات استان در این ماه مبارک است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان اظهارداشت: پنج هزار و 200 مسجد در استان اصفهان و 800 مسجد در شهر اصفهان وجود دارد.
به گفته وی نماز صبح در بیش از 300 مسجد اصفهان اقامه می شود و بر انجام برنامه های ابلاغی مساجد و نظم و انضباط در برگزاری نماز و بیان احکام و تفسیر قرآن و نهج البلاغه در این ماه تاکید شده است.
صالحیان اضافه کرد: استان اصفهان از نظر تعداد مسجد در رتبه سوم کشوری قرار دارد اما پراکندگی آنها مناسب نیست بگونه ای که برخی نقاط دارای چند مسجد است و در برخی مناطق حاشیه ای و شهرک های تازه ساز با کمبود مسجد مواجه هستیم.
وی بیان کرد: مساجد در ماه رمضان بعنوان پایگاههای اصلی کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده محسوب می شوند و مردم خیر و مومن اصفهان در این ماه مبارک آمادگی بیشتری برای ارائه کمک به هموطنان سیل زده دارند.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با صدور 'بیانیه گام دوم انقلاب' به تبیین دستاوردها و مسیر طی ‌شده در چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه ‌هایی اساسی به ‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه کردند.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.