سید مهدی میربد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استاندارد سرانه ورزشی در کشور یک متر مربع به ازای هر دانش‌ آموز و این رقم در استان 33 سانتی متر به ازای هر دانش‌ آموز است.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر هفت منطقه آموزش و پرورش در استان فاقد سالن ورزشی سرپوشیده است و 23 منطقه از داشتن زمین ورزشی روباز محروم هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان با اشاره به وضعیت و کمبودهای فیزیکی مدارس استان ،بیان کرد : حدود 29 درصد از مناطق استان تراکم دانش‌ آموزی بالای 25 نفر دارد.
وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 70 کلاس درس (بیش از هفت درصد) در استان همچنان دو نوبته اداره می شود.
میربد اضافه کرد: همچنین 700 کلاس درس در استان در قالب 89 فضای آموزشی در رده مدارس خطرآفرین قرار دارد که از این تعداد به 44 مدرسه دستور تخلیه فوری داده شد، 25 واحد قابل استفاده تا پایان سال تحصیلی جاری است و 20 واحد فقط قسمتی از مدرسه قابل استفاده است.
وی با بیان این که فضای فیزیکی خود بخشی از آموزش‌ و پرورش و یادگیری است ،ادامه داد : آموزش و پرورش در کنار بخش نرم افزاری مسوولیت سخت افزاری از باب ساختمان و فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی را برعهده دارد.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان تصریح کرد: با توجه به مشکلات و کمبودهای مالی در این بخش، اگر خیرین در حیطه ساخت مدارس وارد عمل نشوند، آموزش و پرورش نمی تواند در انجام وظیفه و مسوولیت خود بطور کامل و جامع عمل کند.
وی اضافه کرد : ورود خیرین به این عرصه کار با ارزش و ماندگار است و باعث ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر در پیشبرد اهداف پیش رو می‌ شود.
میربد با بیان اینکه تعداد مدارس احداثی مردمی و مشارکتی توسط خیرین و اداره نوسازی مدارس استان در حال افزایش است تا جایی که در سال 97 طرح‌ های مشارکتی و مردمی به 88 درصد رسیده است.
هم اکنون جمعیت دانش ‌آموزی استان اصفهان حدود 838 هزار و 262 نفر است که 56 درصد در پایه ابتدایی، 24 درصد متوسطه اول، 12 درصد متوسطه دوم، چهار درصد متوسطه دوم فنی ‌و حرفه‌ای و حدود چهار درصد متوسطه دوم کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.