به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از راه های ارتباطی شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران تشریح کرد: جاری شدن سیل در مجموع به 14 هزار کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی در چند استان کشور خسارت وارد کرده، چنان که بخش هایی از آنها بین 50 تا 100 درصد آسیب دیده اند.
وی با اشاره به تمهید 2 راهکار فوری برای ساخت راه ها بیان کرد: نخست تلاش داریم تا راه های دسترسی همه نقاط سیل زده کشور را تا 10 روز آینده با تکمیل پل های بزرگ به بهره برداری برسانیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: ساخت مشخصات راه های اصلی نیز دستور کار بعدی می باشد که البته مطالعات آن از سوی مهندسان مشاور در حال انجام بوده و10 دستگاه از پل های بزرگی که آسیب دیدند با ساخت پل های موقت فلزی تا 2 هفته آینده به بهره برداری می رسند تا هموطنان بتوانند با آسایش و ایمن از این محورها رفت و آمد کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به میزان اعتبار مورد نیاز، برای بازسازی همه مسیرهای آسیب دیده دست کم 2 سال فرصت نیاز خواهد بود اما تا آن هنگام باید دسترسی ایمن به راه ها را برای هموطنان فراهم کنیم.
حسن نیا، بیشترین خسارت وارد آمده را مربوط به محور خرم آباد- پلدختر در استان لرستان اعلام کرد و افزود: هم اکنون راهداران از سراسر کشور بسیج شده اند تا بتواند این جاده را بازگشایی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش راهداران محور خرم آباد- معلولان- پلدختر و همچنین پل های شرق و غرب رودخانه کشکان تا آخر ماه جاری با رعایت مشخصات فنی از سوی کرمانشاه به پلدختر و هم از سوی خرم آباد به پلدختر مورد بهره برداری قرار گیرد تا در کنار تهسیل تردد خودروها، ارسال محصولات کشاورزی این نقاط به سایر استان ها نیز تسهیل شود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین از برطرف کردن همه نقاط حادثه خیز جاده ای مصوب شده تا 2 سال آینده خبر داد و بیان کرد: برطرف کردن یکهزار و 500 نقطه حادثه خیز در دستور کار این سازمان قرار دارد که 700 مورد تا پایان سال جاری برطرف می شود.
وی در مورد جاده کاشان- برزک- ورکان نیز تصریح کرد: این محور کریدور شمال به جنوب کشور اصفهان- دلیجان به سمت قم و سلفچگان است که می توان با توجه به صنعتی بودن منطقه کاشان، با بهره برداری کامل از آن در هنگام بروز بحران های احتمالی استفاده کرد.
به گفته حسن نیا، هم اکنون این جاده در دست بهسازی است و در مدت چهار سال آینده به صورت مشخصات راه اصلی با عرض 11 متر ساخته خواهد شد تا بتوان از مسیر آن رفت و آمد کرد.
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز از جاده کاشان- برزک- ورکان به عنوان پرخطرترین محور منطقه یاد کرد و گفت: جان بسیاری از هموطنان سال های گذشته در این جاده از دست رفته و سرعت بخشی به اجرای باند دوم و اصلاح باند کنونی ضرورت است.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: برای اصلاح این جاده 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و هم اکنون پیمانکاران مشغول اصلاح و بازسازی مسیر هستند.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای بازدید از چند طرح و محور سفری چند ساعته به شهرستان کاشان داشت.
شهرستان 365 هزار نفری کاشان 2 هزار و 400 کیلومتر راه همسنگ دارد که یکهزار و 400 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی درجه یک، 600 کیلومتر راه روستایی و فرعی و 400 کیلومتر نیز آزادراه است.
کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.