به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز دوشنبه در سی امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان در سالن نگین سپاهانشهر افزود: تعامل و ارتباط مفید با نیروی انسانی و در کنار آن دوری از تنبلی و افزایش تلاش به تحقق شعار سال یعنی رونق تولید می انجامد.
وی با بیان اینکه نگاه اسلام به کارگر نگاهی متعالی است، تصریح کرد: همه ما روایت بوسه پیامبر بر دست کارگر را می دانیم که اثباتی بر تعالی جایگاه کارگر به شمار می رود، اما این نگاه در جوامع غربی متفاوت و بر مبنای بهره گیری هرچه بیشتر از کارگران شکل گرفته است.
استاندار اصفهان رفع موانع تولید را در گرو هماهنگی و همدلی دانست و افزود: چنانچه کار و تلاش در مسیر درست خود هدایت نشود جامعه به سمت چپاول، غارت، انحراف و تباهی پیش خواهد رفت.
رضایی با بیان اینکه رکن کار و تولید، سرمایه نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: کارفرمایان باید این موضوع را جدی بگیرند و دولت نیز به عنوان هماهنگ کننده و توام دهنده نقش ویژه ای برای شکل گیری اقتصاد و رونق تولید دارد.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در این جشنواره گفت: بیکاری در این منطقه 2.5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است و با توجه به اینکه در 2 سال اخیر بسیاری از واحدهای صنعتی مجبور به تعدیل نیرو و یا تعطیلی شدند باید بطور ویژه چاره اندیشی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی اضافه کرد: برخی از قراردادهای کنونی بین کارگر و کارفرما مانند قرارداد سفید امضا، بدون تاریخ و نامشخص، ظلم به نیروی انسانی است و باید اصلاح شود.
وی همچنین خواستار مشخص شدن مشاغل سخت و زیان آور برای جلوگیری از سو استفاده از سوی کارفرمایان شد.
سی امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان روز دوشنبه با حضور استاندار، جمعی از مدیران، نمایندگان مجلس و جامعه کار و تولید و با هدف معرفی برترین های استان در بخش های مختلف در سالن نگین سپاهانشهر برگزار شد.
در این جشنواره از بین یک هزار و 300 واحد تولیدی و کارگرمعرفی شده از هشت واحد و کارگر نمونه اصفهانی تجلیل شد.
روز جهانی کارگر (11 اردیبهشت مصادف با اول ماه می) یادمان سرکوب کارگران آمریکایی در اول ماه می سال 1886 میلادی در شیکاگوی آمریکاست که هر سال در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می شود.
6022/ 6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.