فرهاد کاوه آهنگران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوادث شبانه روز گذشته شهر اصفهان شامل آبگرفتگی های سطحی در زیرزمین منازل مسکونی، تصادفات شهری با احتمال نشت بنزین و نیز نشست یک خیابان بود.
وی افزود: خیابان میر که 2ماه نیز به دلیل لوله های فاضلاب نشست کرده بود بامداد امروز به دلیل نفوذ آب از جوی های اطراف نشست کرد که خیابان توسط نیروهای آتش نشانی بسته شد.
کاوه آهنگران همچنین به ریزش قسمتی از سقف یک مغازه در چهارباغ عباسی اشاره کرد و گفت: ساعات پایانی شب گذشته بخشی از سقف این مغازه به دلیل خشت و گل بودن و بارش باران فرو ریخت که خسارت جانی نداشت.
وی تصریح کرد: دیوار منزلی در خوراسگان نیز ریزش کرده بود که نیروهای امدادی به محل اعزام شدند ولی این حادثه نیز تلفات جانی نداشته است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: هم اکنون خودروهای غواصی، اطفائیه و امداد و نجات کوهستان در تمامی نقاط شهر، کوه صفه و نیز حاشیه رودخانه استقرار یافته اند.
وی گفت: سه دستگاه خودروی غواصی هر یک با دو نیروی غواص در حاشیه زاینده رود در مجاور سی و سه پل، پل خواجو و منطقه ناژوان و تیم امداد و نجات کوهستان نیز در کوه صفه اصفهان مستقر هستند.
کاوه آهنگران با اشاره به اینکه 12 خودروی اطفائیه نیز در نقاط پر تردد شهر استقرار دارند بیان کرد: نیروهای آتش نشانی روز گذشته به 34 مورد حادثه و سه مورد حریق اعزام شدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چهار افسر کشیک شبها تا ساعت 7 صبح روز بعد در شهر گشت زنی دارند خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروهای شیفت ایستگاه های آتش نشانی مناطقه پانزده گانه شهر، 100 نیرو به حالت آماده باش کامل هستند.
وی همچنین تاکید کرد: به دلیل تائید نکردن کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، شب گذشته کمپ اسکان موقت باغ فدک در منطقه 7 شهر اصفها بسته شد و مسافران در یک هزار و 450 چادر در 15 ورزشگاه و یک حسینیه شهر اسکان یافتند.
کاوه اهنگران افزود: تا زمانی که ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اعلام نماید آتش نشانی اصفهان در آماده باش کامل قرار دارد.
به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی اصفهان اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا امشب، نسبت به آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد در جاده ها و جاری شدن سیل و روان آب در استان هشدار داد.
این اداره کل هواشناسی اصفهان برای هوای کلانشهر اصفهان در روز سه شنبه، هوای نیمه ابری تا ابری، و بارش باران و احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز چهارشنبه، آسمانی قسمتی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز به شهروندان و مسافران هشدار داد که با توجه به پیش بینی وقوع بارندگی های شدید، از استقرار یا برپایی چادر در مجاور رودخانه زاینده رود خودداری کنند.
به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان هنوز وضعیت استان اصفهان، بحرانی نیست.
سامانه بارشی اوایل فردا چهارشنبه از استان اصفهان خارج و هوای این منطقه پایدار و دمای آن کاهش می یابد.
7135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.