به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در این مراسم که در محل شهرداری شهرضا برگزار شد، گفت: شناسایی شاخص ترین نقاط قوت شهرها و برند سازی آن‌ها، یکی از بهترین زمینه‌های جذب سرمایه و درآمد اقتصادی پایدار برای شهرداری‌هاست.
علی‌اصغر ذاکری هرندی افزود: شهرضا باقدمت تاریخی فراوان و وجود 300 اثرشناخته شده تاریخی که 50 اثرآن ثبت ملی شده دارای موقعیتی استراتژیک در مبادی ورودی و خروجی استان است.
ذاکری هرندی تصریح کرد: در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی کشور به دلیل اعمال تحریم‌ها خوب نیست، شهرداران نباید از نیازهای اجتماعی غافل شوند و باید زمینه نشاط اجتماعی شهروندان را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: مهمترین ظرفیتی که شهرداران از طریق آن می توانند به درآمد پایدار برسند، گردشگری و توسعه صنعت گردشگری است.
امام جمعه شهرضا نیز گفت: مردم شهید پرور شهرضا از ابتدای انقلاب تاکنون در شرایط مختلف و زمان های متفاوت همواره همراه و حامی نظام اسلامی بوده و 750شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
حجت الاسلام سیف الله یعقوبی تصریح کرد: مدیران موفق انسان هایی کارآمد،متخصص، دیندار،انقلابی وبا روحیه جهادی هستند که با همه ارگان ها تعامل دارند.
نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان نیز گفت: تخلیه نخاله های ساختمان در اطراف و ورودی های شهر چهره شهر را نازیبا و سلامتی مردم را تهدید می کند.
سمیه محمودی بابیان اینکه سند بودجه کشور در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی تصویب و تدوین شد، تصریح کرد: شهرداران باید تلاش کنند تا با شناسایی در آمد پایداردر خدمت رسانی به شهروندان کوشا باشند.
وی افزود: مردم مطالبات زیادی درخصوص آسفالت معابر،جدول گذاری و دفع آب های سطحی دارند که باید به این مطالبات شهروندی آنان پاسخ داده شود.
وی گفت: با وجود اینکه شهرضا در مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور است اما تغییرات ظاهری و زیباسازی شهر بسیار کم بوده است.
در ادامه این مراسم فرماندارشهرضا یکی از بزرگترین آفت های کاری برخی از مدیران شهری را پشت میز نشینی وکارمند محوری دانست و گفت: هیچ دستگاه یا ارگان دولتی به تنهایی توانایی تحقق وظایف خودرا ندارد و انجام وظایف و ایجاد رفاه، امنیت وآرامش شهروندی با همکاری وتعامل بین دستگاهی محقق می شود.
علی اصغر رفیعی نژاد با اشاره به وجود هفت محله حاشیه نشین در شهرضا گفت: توجه به این مناطق باعث می شود تا شهری قابل زیست برای همه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: ترافیک شهرضا به علت بافت تاریخی و تنگ بودن خیابان ها از معضلات شهری است.
وی افزود: بازآفرینی محلات قدیمی شهرضا بسیار مهم بوده و این امر نیازمند تعامل همه دستگاه های اجرایی باهم است.
فرماندار شهرضا عدم به کارگیری بخش خصوصی،سیاسی کاری و ورود به مسائل حاشیه ای را عمده ترین آسیب ها در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد.
در پایان این مراسم از رحیم جافری شهردار سابق شهرضا قدردانی شد.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزار نفر،23روستا و دو شهر شهرضا و منظریه در 70کیلومتری جنوب استان قراردارد.
/6022 پ/7144
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.