محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، دوشنبه شب در صفحه اینستاگرام خود، استعفایش را از سمت وزارت امور خارجه اعلام کرد.
اصغر سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از دیپلمات های خوب کشور و دنیاست و مورد قبول همه است که باید بررسی شود علت استعفا چیست.
وی با بیان اینکه در دنیا در خیلی از کشورها استعفای مقامات وجود دارد، اظهارداشت: ظریف برای کشور زحمات زیادی کشید که تلاش وی قابل تقدیر است، انتظار دارم در این مرحله کنونی حساس کشور از تصمیم خود تجدید نظر کند و همکاریش را با دولت ادامه دهند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : با استعفای ظریف به طور حتم وقفه ای در امور کشور ایجاد خواهد شد و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد برطرف شود.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشکلات برطرف نشود و حتی استعفای ظریف هم توسط ریئس جمهوری پذیرفته نشود ممکن است دوباره بعد این مشکلات مطرح شود و باز به استعفای دوباره منجر شود چون اگر وزیری انگیزه ای برای خدمت نداشته باشد تلاش آن وزارتخانه آن شکل که باید کار آمد نخواهد بود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در این زمینه باید درست تدبیر شود، تصریح کرد : اگر دغدغه های در وزرات امورخارجه وجود دارد حل شود و به فضای جامعه و جهانی کشیده نشود، چون دشمنان متنظر هستند این اختلافات را بین ما ببینند.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.