به گزارش ایرنا، امیر هلاکویی روز جمعه در آیین چهل قلم و تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته در کتابخانه عمومی صائب با بیان اینکه 183 باب کتابخانه نهادی، 120 کتابخانه مشارکتی و پنج باب کتابخانه مستقل در اصفهان فعالیت دارد، افزود: سه میلیون و 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان در قالب 10 رده بندی در اختیار مردم قرار دارد.
وی با اشاره به این که سالانه 10 هزار برنامه در کتابخانه های عمومی استان اجرا می شود، تصریح کرد: سه حوزه برای فعالیت ها تعریف کرده ایم که این سه حوزه براساس ایجاد انگیزه، ایجاد دسترسی و ایجاد مهارت است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان بیان کرد: در قالب ایجاد انگیزه نهاد کتابخانه ها طرح چهل قلم را در راستای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اجرا کرده است.
وی با اشاره به اهداف نهاد کتابخانه ها ادامه داد: در این نهاد 2 میلیون عضو و 40 میلیون جلد کتاب برای هر سلیقه ای داریم که بخشی از آن ها در اختیار کتابفروشی ها و توزیع کنندگان قرار دارد که گام مهمی برای پیدا کردن حلقه مفقوده ارتباط بین نویسندگان و کتابخانه هاست.

** با نگاه به تاریخ به عظمت انقلاب پی می بریم
نویسنده متعهد و برجسته استان اصفهان در این آیین درباره حلقه رابط موضوعات کتابهایش گفت: زمانی که کار تحقیق را آغاز کردم اوایل دهه سوم زندگیم بود.
موسی نجفی با بیان اینکه ارتباط بین نسل قبل و بعد در خانواده ها برقرار نشد، تصریح کرد: دلیل کمرنگ شدن کتابخوانی نبود تشویق به کتابخوانی و نبود کتابخانه در خانه است.
وی درباره حلقه وصل کتابهایش با انقلاب ادامه داد: انقلاب تنها به شهادت و مبارزه خلاصه نمی شود بلکه عمیق تر است ما در مقابل انقلاب همچون کوهنوردی هستیم که بر روی کوه قرار داریم که عظمت کوه را نمی بینیم و تنها با نگاه به تاریخ این عظمت دیده می شود.
این نویسنده با اشاره به تعریف خود از نویسنده متعهد و برجسته خاطرنشان کرد: تمرکز بر موضوع و عمیق تر کردن موضوع تعریفی از نویسنده ارزشی است که البته در برابر خون شهدای مدافع وطن هیچ کاری انجام نداده ایم که بخواهیم به عنوان نویسنده متعهد شناخته شویم.
این نویسنده، متولد 1341 در اصفهان است که بیش از 50 جلد کتاب با موضوع انقلاب و تمدن اسلامی از این نویسنده به چاپ رسیده است.

** باید قلم متناسب با فطرت مخاطب باشد
نویسنده متعهد و برجسته و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: در آثار و کتاب ها مخاطب غایب است، در کتابها موضوع مشخص بوده اما مخاطب مشخص نیست.
امیرحسین بانکی پور اظهارداشت: نویسنده متعهد نویسنده ای است که در عین حال باید به متقن بودن و طهارت قلم توجه داشته باشد، باید قلم متناسب با فطرت مخاطب باشد همچنین باید به زبان فطرت توجه و به آن نزدیک شویم.
وی با اشاره به فاصله بین نسل کنونی و نسل گذشته گفت: نبود توجه به زبان فطرت این فاصله را ایجاد کرده است و اگر به زبان فطرت توجه داشته باشیم با تمامی اقشار جامعه ارتباط برقرار خواهیم کرد.
این نویسنده ادامه داد : باید کتابی که چاپ می شود به مکان، زمان و مساله مردم توجه داشته باشد از این رو باید خلاها را پیدا کرده و کتابی را به چاپ برسانیم.
وی اضافه کرد: رقبای فراوانی در فضای مجازی به وجود آمده است که اگر آثار نویسندگان در جایگاه واقعی قرار نگیرد، با حضور رقبا آثار نویسندگان با مخاطره مواجه می شود.
از این نویسنده متولد 1349 در اصفهان است که بیش از 50 عنوان کتاب با موضوعات ازدواج، جوانان، خانواده و حجاب به چاپ رسیده است، امروز کتاب مدیریت سبک زندگی از این نویسنده در این آیین رونمایی شد.
از 2 نویسنده متعهد و برجسته اصفهان و کشور امیرحسین بانکی پور و موسی نجفی در آیین چهل قلم اهل قلم متعهد و برجسته تجلیل به عمل آمد.
در این آیین از مادر شهید پویا ایزدی که روز تاسوعای حسینی سال 94 در حلب سوریه به شهادت رسیده بود، تجلیل شد.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.