به گزارش ایرنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی روز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به فعالیت چهار ساله دور هشتم این اتاق گفت: بسیاری از مشکلات بخش خصوصی را به جد پیگیری و در محافل ملی مسائل را دنبال می کنیم.
وی بیان کرد : در یک مدت کوتاه سه استاندار در اصفهان عوض شد و سه پیشنهاد اتاق در خصوص آب زاینده رود، قطار سریع السیر و فرودگاه بر روی زمین ماند.
وی با بیان این که بندر خشک هیچ ارتباطی به اتاق ندارد، افزود: تازه دولت به این نتیجه رسیده است که بخش خصوصی نمی تواند متولی بندر خشک، باشد، در حالی که سه هزار هکتار برای بندر خشک فریز کرده ایم و متاسفانه دولت و مسوولان استان اصفهان در این زمینه نمی دانند می خواهند چه کند، دو سال است ما معطل یک مجوز هستیم اگر مجوزها صادرشده بود زودتر وارد این بخش می شدیم.
سهل آبادی با اشاره به فعالیت های اتاق اصفهان در حوزه جوانگرایی، گفت: در این دوره 21 دوره 'در مسیر موفقیت' برای جوانان در این اتاق برگزار شد و به حدی موفق بوده که در نوبت آخر آن سالن هیچ جایی نداشت در حالی که از 430 شرکت کننده تنها 160 نفر کارت اتاق داشتند.
سهل آبادی تصریح کرد: در اتاق اصفهان مصوب شده 30 درصد از کمیسیون ها متشکل از جوانان و بانوان باشد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد : بیمه هزار و 800 میلیارد تومان از دولت طلب دارد ولی به سراغ آن نمی رود در حالی که با کمترین بدهکاری تولیدگران اصفهان دفاتر بیمه کارگران آنها را تمدید نمی کنند ولی این مساله با را پیگیری های اتاق اصفهان منتفی شد.
به گفته وی در قانونمند شدن تولیدات و جلوگیری از واردات کالاهای که دارای تولید داخل است پیگیری های اتاق اصفهان نتیجه بخش بوده است.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: همچنین بحث تهاتر دیون شرکتها با بیمه و اداره مالیات از سوی اتاق اصفهان پیگیری شد و نتیجه بخش بوده است.
وی با اشاره به آغاز فعالیت کاذب و ترمینال اصفهان گفت: خوشبختانه امروز کسی مسولیت کارگو ترمینال اصفهان را به عهده گرفته است که پیش از این سابقه خوبی در این زمینه داشته است‌ و برنامه ریزی های خوبی با شرکت های هواپیمایی داخلی و برخی شرکت های خارجی داشته است.
سهل آبادی ادامه داد: امروز کارگو ترمینال فقط به منظور صادرات گل و گیاه نیست بلکه حوزه آن بسیار وسیع است.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز رشد اتاق اصفهان، گفت: ساختمانی برای این مرکز در خیابان کمال اسماعیل در نظر گرفته شد و امیدوارم تا پایان دوره هشتم مرکز رشد فعالیت خود را آغاز کند که در دوره بعد روند فعالیت های خود را ادامه دهد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: 15 هزار هکتار باغ ها که قرار بود در مناطق شیبدار احداث شود، توسط کمیسیون کشاورزی اتاق پیگیری و برای آن مانع ایجاد شد زیرا این باغ ها موجب بارگذاری های جدید بر منابع آبی استان می شد.
وی همچنین از اعضای اتاق در خواست کرد در انتخابات 11 اسفند این اتاق شرکت کنند.
رییس کمیسیون آموزش و رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خبری با اشاره به افزایش برنامه های آموزشی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در زمان حاضر 70 درصد بودجه اتاق پاریس در حوزه آموزش مصرف می شود ولی برخی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی در اتاق بازرگانی اصفهان انتقاد دارند.
امیر کشانی افزود: اتاق اصفهان چهار سال پیاپی برنامه های آموزشی بسیاری برگزار کرد و با تفاضل بالایی رتبه اول آموزش را در بین اتاق های بازرگانی سراسر کشور کسب کرد.
وی با اشاره به برگزاری بیش از صد دوره آموزشی در این یک سال گذشته در اتاق بازرگانی، گفت: این میزان در مقایسه با اتاق های کشورهای دیگر بسیار ناچیز است زیرا الان در اتاق وین بیش از 20 هزار دوره آموزشی در یک سال برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: آموزش ها در اتاق های سایر کشورها بسیار تخصصی است در حالی که آموزش های ما بسیار ابتدایی است و نیاز به کار بیشتر است.
رییس شورای توسعه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با بیان اینکه همه مسوولان اصفهان معتقدند راه نجات استان گردشگری است، گفت: متاسفانه نقشه راهی در این زمینه وجود نداشت و اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص تحقیقات در این زمینه ورود پیدا کرد.
علی کرباسی اظهارداشت: طرح مطالعاتی زیر ساخت های گردشگری و وضع موجود برای رسیدن به افق 1404 و طرح مطالعاتی چالش های گردشگری اصفهان در قالب مصاحبه با فعالان حوزه گردشگری، مصاحبه رو در رو با 400 گردشگر و مراکز بین المللی انجام شده و نتایج خوبی در این زمینه به دست آمده است.
وی خاطر نشان کرد: در افق 1404 باید 20 میلیون گردشگر جذب کشور شوند که از این میزان سهم اصفهان 5 میلیون نفر است و در همین خصوص مثلث طلایی گردشگری تاریخی بین استان های اصفهان، یزد و فارس تشکیل شد و برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.
وی اظهار کرد: همچنین تلاش می کنیم مثلث گردشگری طبیعت بین استان های اصفهان، چهارمحال و کهکیلویه و بویراحمد تشکیل شود.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان دارای سه هزار و یکصد عضو است و بعد از تهران بزرگترین اتاق کشور است.
6026// 7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.