به گزارش ایرنا، اورژانس اجتماعی اردستان با 6 نفر نیرو به مساحت 150 مترمربع با اعتبار 300 میلیون ریال تجهیز و راه اندازی شده است.
این شهرستان پیش تر فاقد مجموعه ای مشابه بود و آسیب دیدگان مسائل اجتماعی برای دریافت خدمات به صورت موردی به اصفهان مراجعه می کردند.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این آیین گفت: اورژانس اجتماعی یکی از سیاست های اصولی و راهبردهای بنیادین این سازمان در راستای کاهش آسیب ها می باشد که براساس قانون در شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار نفر راه اندازی می شود.
رضا جعفری افزود: 351 مرکز اورژانس اجتماعی هم اکنون در کشور به آسیب دیدگان خدمات دهی می کنند که البته تا سال 95 تنها 197 مرکز داشتیم که 77 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به جذب یک هزار و 700 نفر کارشناس رشته های مددکاری اجتماعی و روان شناسی برای بهبود کیفیت خدمات بیان کرد: مسائلی مانند کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، اقدام به خودکشی، فرار از خانه، اختلاف های خانوادگی، اختلال های هویت جنسی در این مرکزها مورد رسیدگی قرار می گیرد.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور راه اندازی 10 مرکز اورژانس اجتماعی و زیر پوشش قرار گرفتن یک هزار و 600 نفر در این مرکزها را یادآور شد و اضافه کرد: سال آینده توسعه فیزیکی این مرکزها را نداشته و به جای آن بحث توسعه و عمق بخشی به آموزش و ارتقای سطح خدمات را در دستور کار داریم.
وی عنوان کرد: هم اکنون 22 خانه امن در کشور به زنان آسیب دیده و فرزندان آنها خدمات دهی می کنند که هفت مرکز دولتی است و 15 مرکز از سوی بخش خصوصی اداره می شود.
جعفری تاکید کرد: بر اساس آمارهای جهانی به ازای هر یک هزار کودک، 15 نفر زیر تهدید آسیب اجتماعی هستند و این امر در ایران 30 تا 40 درصد برآورد می شود که قانونی در این زمینه هنوز به تصویب قطعی نرسیده است.
وی در ادامه نیز یکی از چالش های بهزیستی در بحث اورژانس اجتماعی را کمبود خودروی مناسب دانست و افزود: خودروهای مورد استفاده بیشتر سواری هستند که امکان سو استفاده وجود دارد، بر این اساس تعداد 160 دستگاه خودروی ویژه نیاز داریم که انتظار می رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی کمک کند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز با اشاره به فعالیت 17 مرکز اورژانس اجتماعی در 15 شهرستان این استان گفت: آموزش در بحث پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی بسیار مهم بوده و در جهت توسعه این آموزش ها فعالیت می شود.
مرضیه فرشاد اضافه کرد: یکی از چالش های موجود در بهزیستی همکاری نکردن خانواده ها است که در کنار لزوم همکاری دادستانی و نیروی انتظامی، مردم نیز باید بتوانند توانمندی ها را شناسایی و از آنها در جهت کاهش آسیب ها استفاده کنند.
وی تصریح کرد: سرعت کار در حوزه پیشگیری چندان مناسب نیست که باید با تلاش بیشتر این کاستی برطرف شده و برون سپاری خدمات در دستور کار قرار گیرد.
شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.